Minkähänlainen on ennuste maksasyövässä, jota ei leikata?

Vierailija

Kuulin ystävälläni olevan tällaisen, levinnyt maksasyöpä jota on mahdoton leikata. Saa jotain kokeellista hoitoa. Itse on jostain syystä tosi luottavaisin mielin, mutta itse jotenkin pelkään pahinta... ei kai lääkärit voi antaa toivoa jos sitä ei ole?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija
Viesti

Muuten maksasyövässä ennuste on erittäin huono, lähinnä kyse on siitä kuinka nopeasti kuolee, tai kuinka kauan joutuu kärsimään.

Vierailija
Viesti

Ja toisaalta, ihminen jos johonkin uskoo, voi saada ihmeitä aikaan. Aina kannattaa taistella ja ystävien kannustaa. Jos se ei auta, niin eipähän jää sellaista mieltä, ettei välittänyt.

Vierailija
Viesti

Siinä vaiheessa ku syöpä on levinnyt maksaan niin on jo aika ajatella miten haluaa lopun ajastaan viettää.

Kun kerta kyseessä on maksasyöpä ni sanoisin, että puhutaan ehkä viikoista kuukausiin.

Lääkäreiden kuuluu antaa toivoa, sillä jos potilas luovuttaa on peli jo menetetty täysin ja loppu tulee nopeammin.

Vierailija
Viesti

Riippuu varmaan aika paljon siitä, missä vaiheessa syöpä on huomattu ja onko lähettänyt etäispesäkkeitä. Epäilisin kuitenkin, että syöpä jota ei leikata on sellainen jota ei voida enää leikata.

Lääkäreitten tehtävä on antaa toivoa ja hoitaa, ihan kaikilla keinoilla jotka on kulloinkin käytettävissä. Eivätkä he yleensä mielellään sano suoraan eliniänennusteestakaan, jos sitä ei suoraan kysy. Koska eivätkän ne ole varmoja edes.

Kun totta on se, että toivoa ei saisi ikinä menettää. On ihmisiä jotka on selättäneet hyvinkin vaikeita sairauksia, vaikka heille ei ole annettu mitään toiveita paranemisesta. Sitten taas niitä, jotka on kuolleet vaikka rutiinileikkaukseen tai influenssan jälkitautiin, vaikka ovat alunperin olleet terveen kirjoissa.

Ikinä ei voi tietää, kuka meistä kuolee huomenna ja kuka ei.

Vierailija
Viesti

Mun mielestä ap yrität nyt vaan tukea sitä ystävääsi siinä toivossa, etkä edes mieti miten huono ennuste taudilla on.

Vierailija
Viesti

ikäsensä naisen jolla oli rintasyöpä levinnyt maksaan. Tästä on nyt aikaa 4v ja tämä nainen sen kun porskuttaa, käy töissä ja hoitaa lapsiaan. Mun sisko valitettavasti kuollut jo...mun siskon rintasyöpä sattui leviämään aivoihin :(

Vierailija
Viesti

Lainaus:

ja toivottavasti olet tukena, ja mukana.

Mutta tilanne siis on niin kuin pelkäsin... lääkärit KUSETTAVAT ystävääni jos väittävät lääkkeen parantavan. =(((

Vierailija
Viesti

Lainaus:

Lainaus:

ja toivottavasti olet tukena, ja mukana.

Mutta tilanne siis on niin kuin pelkäsin... lääkärit KUSETTAVAT ystävääni jos väittävät lääkkeen parantavan. =(((

mikäli käyttää tätä kokeellista hoitoa.

Eivät ne niin sano, vaikka käytettäisiin perinteisiäkin hoitoja. Kaikki hoidot esitetään mahdollisuuksina, joilla pyritään voittamaan sairaus. Jos potilas tai hänen lähiomaisensa kysyvät suoraan, kerrotaan kyllä myös riskeistä ja kerrotaan myös

mitkä mahdollisuudet on epäonnistumisiin. Ihan prosentuaalisina lukuina, miten moni tätä tämän vaiheen syöpää sairastavista on vaikkapa 1 tai 5 vuoden kuluttua elossa, kun on käytetty näitä ja näitä hoitoja.

Mutta eihän siinäkään olisi mitään järkeä, että masennettaisiin potilas heti sanomalla että joo, kyllähän sinä kuolet kuitenkin tähän syöpääsi, mutta minun on nyt pakko kuitenkin hoitaa sinua, koska olen lääkäri.

Vierailija
Viesti

Yskiikö ystäväsi verta? Minulla oli tälläinen tapaus ystäväpiirissä, maksasyöpä eikä voinut enää leikata. Porskutteli muutaman viikon iloisena, sitten tuli nuha ja alkoi yskiä verta ja parissa päivässä kuoli :(

Vierailija
Viesti

että euroopassa ja ruottissa on käytetty jotain tehokasta toitoa maksasyöpään. Tuttavani eli sen kokeilulääkkeen avulla melkein 5 vuotta. Syöpä oli todella pahoin levinnyt ennen kokeilulääkkeen aloittamista. En muista/tiedä hoidon/lääkkeen nimeä enkä tiedä käytetäänkö sitä vielä suomessa. Tuttavani oli ensimmäisiä jolle hoitoa käytettiin ruotsissa.

Vierailija
Viesti

joka on jo vuosia taistellut maksasyövän kanssa. Julkisella puolella nostettiin jo kädet ylös, hakeutui kokeellisiin hoitoihin yksityiselle ja nyt julkinen puoli jatkaa taas hoitojaan.

Yksilöllistä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat