Lukion terveystarkastuksessa vain alusvaatteilla?

Vierailija

Näistä riisuutumisista on ties kuinka monta ketjua, mutta päätinpä avata kuitenkin vielä tämän.

Onko teillä ollut lukiossa lääkärintarkastusta ja onko teidän vielä sielläkin pitänyt riisuutua alusvaatteille?

Itselläni on lukion käymisestä aikaa kaksi vuotta. Toisella luokalla oli sekä terveys- että lääkärintarkastus joissa molemmissa minun piti riisuutua. Verrattuna yläkouluaikoihin se tuntui paljon helpommalta. :)

Sivut

Kommentit (105)

Vierailija

Ketään ei voi tietenkään pakottaa riisuutumaan. Ehkä kannattaisi ajatella niin, että jos terkkari kertoo riisuutumisen olevan perusteltua tarkastuksen tekemiseksi, niin miksi sitä ei voisi tehdä?

Vierailija

Lukiossa taisi olla lääkärintarkastus mutta se oli vapaaehtoinen. Terveystarkastuksen kävivät kaikki. Itse menin myös lääkärintarkastukseen, koska minulla aiemmin havaittu skolioosiongelmaa ja terkka suositteli että lääkäri voisi katsoa selkää.

Kaipa minä alusvaatteisillani olin. En oikein muista hyvin, kun siitä on jo sen verran aikaa.

Vierailija

Lainaus:

Ketään ei voi tietenkään pakottaa riisuutumaan. Ehkä kannattaisi ajatella niin, että jos terkkari kertoo riisuutumisen olevan perusteltua tarkastuksen tekemiseksi, niin miksi sitä ei voisi tehdä?

Herran jestas, lukioikäiset ovat jo 16-18 -vuotiaita eli melkein aikuisia. Miksi tästä pitää edes keskustella? Pikkulapset eivät ehkä ymmärrä, miksi terkkari tekee sitä tai tätä mutta tuossa iässä ei luulisi enää paljon merkitsevän, pitääkö se paita ottaa pois vai ei. Ihmettelen suuresti nykynuorison tilaa.

Vierailija

Lainaus:

Herran jestas, lukioikäiset ovat jo 16-18 -vuotiaita eli melkein aikuisia. Miksi tästä pitää edes keskustella?

Siksi, että ne nuoret eivät ole vielä tuossa iässä niin aikuisia kun voisi luulla.

Vierailija

tai sisätutkimus tai papa tulee useimmille ajankohtaiseksi viimeistään parikymppisenä. Ihan hyvä on totutella jo lukioikäisenä olemaan lääkärin edessä alusvaatteisillaan. Eihän se tietenkään niin kivaa ole, ei ole meistä aikuisistakaan.

Vierailija

noin 5 vuotta ja meillä oli vapaaehtoinen tuo tarkastus, mutta melkeinpä jokainen siihen meni.

Ihan alusvaatteisillani olin, tarkistettiin ryhtiä, ihon kuntoa ja kaikkia muita jänniä juttuja.

Sitten terkkarin kanssa opettelin ns. tissien tarkastamisen. Siinä vaiheessa olin toki yläosattomissa :) Tuo oli täysin vapaaehtoinen myös, mutta itse ainakin tosi iloinen kun oli mahdollisuuden oppia tutkimaan itse tissini oikein.

Vierailija

Hyvin samaan malliin se meni minullakin.

Lainaus:

noin 5 vuotta ja meillä oli vapaaehtoinen tuo tarkastus, mutta melkeinpä jokainen siihen meni. Ihan alusvaatteisillani olin, tarkistettiin ryhtiä, ihon kuntoa ja kaikkia muita jänniä juttuja. Sitten terkkarin kanssa opettelin ns. tissien tarkastamisen. Siinä vaiheessa olin toki yläosattomissa :)

Vierailija

Eipä kovin monessa lukiossa enää ole terveystarkastuksia. Kunnilta on rahat loppu ja ns. toisen asteen koulutus kärsii eniten tästä rahapulasta. Eipä siihen auta sekään, että terveystarkastukset tulisi järjestää joka vuosi.

Mutta topiciin, alusvaatteilla olin minä noin kymmenen vuotta sitten. Se oli minun muistikuvien mukaan lääkärintarkastus jossa terkkari oli mukana.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat