Keskustelualueen säännöt

Te jotka luette englanninkielisiä kirjoja!

Suositelkaahan jotain suht. kevyttä ja hyvää luettavaa, joka pitäisi englanninkielen mielessä, kun sitä ei muuten kovin usein tule käytettyä.

Myös ruotsinkielisiä kirjoja voi laittaa!

Ruotsista olen kirjoittanut Laudaturin ja enkusta Eximian, eli sen tasoista luettavaa.. Varmaan on kyllä noista lukioajoista kielet ruostunu :(

Kiitti!

[quote author="Vierailija" time="01.02.2011 klo 12:42"]

Suositelkaahan jotain suht. kevyttä ja hyvää luettavaa, joka pitäisi englanninkielen mielessä, kun sitä ei muuten kovin usein tule käytettyä.

Myös ruotsinkielisiä kirjoja voi laittaa!

Ruotsista olen kirjoittanut Laudaturin ja enkusta Eximian, eli sen tasoista luettavaa.. Varmaan on kyllä noista lukioajoista kielet ruostunu :(

Kiitti!

[/quote]
0 0
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö

Millasia kirjoja muuten luet?

Dekkaria, romantiikkaa, fantasiaa...?

[quote author="Vierailija" time="01.02.2011 klo 12:43"]

Dekkaria, romantiikkaa, fantasiaa...?

[/quote]
0 0

Mun mielestä

John Irving on semmoista melko helppoa, mutta kuitenkin laadukasta luettavaa. Tosin hänen kirjansa ovat aika pitkiä. Helpolla tarkoitan sitä, ettei Irving käytä paljon vaikeaa sanastoa tai harrasta kielellistä kikkailua.

[quote author="Vierailija" time="01.02.2011 klo 12:43"]

John Irving on semmoista melko helppoa, mutta kuitenkin laadukasta luettavaa. Tosin hänen kirjansa ovat aika pitkiä. Helpolla tarkoitan sitä, ettei Irving käytä paljon vaikeaa sanastoa tai harrasta kielellistä kikkailua.

[/quote]
0 0

Nämä kolmekymppisten kirjat on englanniksikin

helppolukuisia, eli Cathy Kelly, Cecelia Ahern, Marian Keyes, Alexandra Potter. Edellyttää tietysti, että tykkää tuollaisista kirjoista.

[quote author="Vierailija" time="01.02.2011 klo 12:45"]

helppolukuisia, eli Cathy Kelly, Cecelia Ahern, Marian Keyes, Alexandra Potter. Edellyttää tietysti, että tykkää tuollaisista kirjoista.

[/quote]
0 0

Mikä on kevyttä suomeksi on kevyttä myös enkuksi

Itse en lue kevyttä kuin englanniksi ( :

Kokeile seuraavia kirjailijoita:
Binchy, Ahern, Kelly, Pilcher.

Jos ostat omaksi kannattaa ostaa jostain Amazonilta. Tulee hippasen halvemmaksi ja voit vaikka lahjoittaa ko. kirjat paikkakuntasi kirjastoon (jos haluat).

Mutta nuolla neljällä kirjailijalla pääset alkuun. Mankelia voisit koettaa lukea ruotsiksi. Tai Larssonia. Kannattaa lukea kirjat alkuperäkielellä, jos vain pystyy.

[quote author="Vierailija" time="01.02.2011 klo 12:46"]

Itse en lue kevyttä kuin englanniksi ( :

Kokeile seuraavia kirjailijoita:
Binchy, Ahern, Kelly, Pilcher.

Jos ostat omaksi kannattaa ostaa jostain Amazonilta. Tulee hippasen halvemmaksi ja voit vaikka lahjoittaa ko. kirjat paikkakuntasi kirjastoon (jos haluat).

Mutta nuolla neljällä kirjailijalla pääset alkuun. Mankelia voisit koettaa lukea ruotsiksi. Tai Larssonia. Kannattaa lukea kirjat alkuperäkielellä, jos vain pystyy.

[/quote]
0 0

Luen paljon erilaisia kirjoja, jotkut

lällyromanttiset ei mene, mutta muuten oon melko kaikkiruokanen. Kiitos vinkeistä, täytyy katsoa jos noita löytyisi.
Lisääkin voi laittaa! Ap

[quote author="Vierailija" time="01.02.2011 klo 12:48"]

lällyromanttiset ei mene, mutta muuten oon melko kaikkiruokanen. Kiitos vinkeistä, täytyy katsoa jos noita löytyisi.
Lisääkin voi laittaa! Ap

[/quote]
0 0

Itse olen tilannut vieraskielisiä pokkareita

Jos ostat omaksi kannattaa ostaa jostain Amazonilta.

osoitteesta www.bookplus.fi, (vai olikohan com), siellä on aika hyvä valikoima ja mielestäni ihan edulliset hinnat.

[quote author="Vierailija" time="01.02.2011 klo 12:50"]

[quote]

[/quote]

osoitteesta www.bookplus.fi, (vai olikohan com), siellä on aika hyvä valikoima ja mielestäni ihan edulliset hinnat.

[/quote]
0 0

Lällyromantiikkaa lienee Cartland etc.

Pinchy ja Bilcher ovat ihan okhkoja ihan suomeksikin. Kelly, Ahern taas ovat köykäistä. Mutta voit vaikka lukea yhden kevyen alkuun ja kokeilla, miten menee.

Itse olen lukenut kaikki Potterit enkuksi, samoin Robin Hobbia (ei ihan simppeliä...), Coelhoa ja melkeinpä mitä vain nykyjään.

olinkohan 3 vai 4 vai 5...

[quote author="Vierailija" time="01.02.2011 klo 12:51"]

Pinchy ja Bilcher ovat ihan okhkoja ihan suomeksikin. Kelly, Ahern taas ovat köykäistä. Mutta voit vaikka lukea yhden kevyen alkuun ja kokeilla, miten menee.

Itse olen lukenut kaikki Potterit enkuksi, samoin Robin Hobbia (ei ihan simppeliä...), Coelhoa ja melkeinpä mitä vain nykyjään.

olinkohan 3 vai 4 vai 5...

[/quote]
0 0

Stephanie Meyerit on kivoja alkukielellä.

Siis ne vampyyrijutut. On alunperin kirjoitettu nuorille, joten kieli on nopealukuista, vaikka kirjat ovat tajuttoman paksuja. Yllätyin, kuinka kiinnostavia ja hauskoja ne olivat.

[quote author="Vierailija" time="01.02.2011 klo 12:52"]

Siis ne vampyyrijutut. On alunperin kirjoitettu nuorille, joten kieli on nopealukuista, vaikka kirjat ovat tajuttoman paksuja. Yllätyin, kuinka kiinnostavia ja hauskoja ne olivat.

[/quote]
1 0

Amazon myy myös käytettyjä...

Terkuin 6 ja 10

[quote author="Vierailija" time="01.02.2011 klo 12:52"]

[quote]

[quote]

[/quote]

[/quote]

Terkuin 6 ja 10

[/quote]
0 0

Jos

pidät dekkareista, niin Donna Leonin Italiaan (Venetsiaan) sijoittuvat ovat helppolukuisia ja kevyitä, Patricia Cornwell vähän vaativampaa luettavaa. James Pattersonin kirjat myös kevyttä luettavaa.
Ruotsiksi Henning Mankell ja vanhemmista Maria Lang, molemmat helppoja lukea. Itse luin Langin kirjoja lukioikäisenä kielen oppimisen vuoksi.

[quote author="Vierailija" time="01.02.2011 klo 12:59"]

pidät dekkareista, niin Donna Leonin Italiaan (Venetsiaan) sijoittuvat ovat helppolukuisia ja kevyitä, Patricia Cornwell vähän vaativampaa luettavaa. James Pattersonin kirjat myös kevyttä luettavaa.
Ruotsiksi Henning Mankell ja vanhemmista Maria Lang, molemmat helppoja lukea. Itse luin Langin kirjoja lukioikäisenä kielen oppimisen vuoksi.

[/quote]
0 0

Saako nuo käytetyt kirjat myös ilman toimituskuluja

jos ostot yli 25 puntaa??

[quote author="Vierailija" time="01.02.2011 klo 13:12"]

jos ostot yli 25 puntaa??

[/quote]
0 0

jos ällöromantiikka ei uppoa,

niin mitenkäs lad lit?

Eli Nick Hornby, John Parsons yms.
Nää olen lukenut kaikki englanniksi, ja on melko helppoa tekstiä ja mukavaa luettavaa Lontoosta.

[quote author="Vierailija" time="01.02.2011 klo 13:22"]

niin mitenkäs lad lit?

Eli Nick Hornby, John Parsons yms.
Nää olen lukenut kaikki englanniksi, ja on melko helppoa tekstiä ja mukavaa luettavaa Lontoosta.

[/quote]
0 0

On olemassa semmoinen englanninkielinen

helppolukuinen sarja. Siinä oli muistaakseni alla muutama suomennoskin. Charles Dickensiä ainakin on yksi kirja semmoinen. Kysy kirjakaupasta.

[quote author="Vierailija" time="01.02.2011 klo 15:08"]

helppolukuinen sarja. Siinä oli muistaakseni alla muutama suomennoskin. Charles Dickensiä ainakin on yksi kirja semmoinen. Kysy kirjakaupasta.

[/quote]
0 0

Agatha Christiet on helppoa englantia

Ruotsiksi lun vimmeksi Stieg Larssonin Millenium-trilogiaa. Tosi hyvä!
Kirjastostakin löytyy kaikenlaista.

[quote author="Vierailija" time="01.02.2011 klo 15:11"]

Ruotsiksi lun vimmeksi Stieg Larssonin Millenium-trilogiaa. Tosi hyvä!
Kirjastostakin löytyy kaikenlaista.

[/quote]
0 0

kannattaa ostaa

bookdepositorysta - edulliset hinnat ja lähettvätä ilman postikuluja joka puolelle

[quote author="Vierailija" time="01.02.2011 klo 16:00"]

bookdepositorysta - edulliset hinnat ja lähettvätä ilman postikuluja joka puolelle

[/quote]
0 0

Bookdepository on tosi hyvä nettikauppa.

Lähettävät yksittäispakattuina kuplamuovipusseissa, eli hyvällä tuurilla saa suoraan postiluukusta/-laatikkoon kannettuna. Visa Electron käy maksuvälineeksi ja toimiikin. Valikoima on laaja ja tilaaminen helppoa. Ei valituksen sanaa, pari vuotta sieltä tilaillut melkein joka kuukausi. :)

[quote author="Vierailija" time="01.02.2011 klo 16:05"]

Lähettävät yksittäispakattuina kuplamuovipusseissa, eli hyvällä tuurilla saa suoraan postiluukusta/-laatikkoon kannettuna. Visa Electron käy maksuvälineeksi ja toimiikin. Valikoima on laaja ja tilaaminen helppoa. Ei valituksen sanaa, pari vuotta sieltä tilaillut melkein joka kuukausi. :)

[/quote]
0 0

Helen Fielding

Helen Fieldingin Bridget Jonesin päiväkirja, 1 & 2.

Mark Haddonin The Curious Incident of the Dog in the Night-Time. Romaani autistisen pojan näkökulmasta.

[quote author="Vierailija" time="01.02.2011 klo 16:11"]

Helen Fieldingin Bridget Jonesin päiväkirja, 1 & 2.

Mark Haddonin The Curious Incident of the Dog in the Night-Time. Romaani autistisen pojan näkökulmasta.

[/quote]
0 0

Ruotsiksi oon lukenut tuon

Millennium-trilogian ja Liza Marklundin dekkareita.

Englanniksi lähinnä L.M.Montgomeryn kirjoja. Niillä aloitin vieraskielisten kirjojen lukemisen. Muistan tapahtumat sen verran hyvin, että oli helppo pysyä mukana.

[quote author="Vierailija" time="01.02.2011 klo 16:14"]

Millennium-trilogian ja Liza Marklundin dekkareita.

Englanniksi lähinnä L.M.Montgomeryn kirjoja. Niillä aloitin vieraskielisten kirjojen lukemisen. Muistan tapahtumat sen verran hyvin, että oli helppo pysyä mukana.

[/quote]
0 0
Aihe vapaa