Keskustelualueen säännöt

Hyvä eksoottinen hedelmä?

Suositelkaa jotain hyvänmakuista eksoottista hedelmää. Olisi kiva maistaa jotain hyvää uutta, kun noita banaaneja ja omenoita on tullut vedettyä jo 30 vuotta. Ostin eilen persimonin ja se ainakin oli aika laiha esitys. Tietty nämä ovat makuasioita, mut silti olisi kiva kuulla suosituksia.

[quote author="Vierailija" time="02.12.2010 klo 14:30"]

Suositelkaa jotain hyvänmakuista eksoottista hedelmää. Olisi kiva maistaa jotain hyvää uutta, kun noita banaaneja ja omenoita on tullut vedettyä jo 30 vuotta. Ostin eilen persimonin ja se ainakin oli aika laiha esitys. Tietty nämä ovat makuasioita, mut silti olisi kiva kuulla suosituksia.

[/quote]
0 0
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö

Muutamia hyviä

En tosin vanno että kaikki olisivat 'eksoottisia'...

- Ananaskirsikka (Tää on näistä oma suosikkini :))
- Granaattiomena
- Passiohedelmä
- Sharon

[quote author="Vierailija" time="02.12.2010 klo 14:34"]

En tosin vanno että kaikki olisivat 'eksoottisia'...

- Ananaskirsikka (Tää on näistä oma suosikkini :))
- Granaattiomena
- Passiohedelmä
- Sharon

[/quote]
1 0

Mä rakastan mangoa,

mutta sen tulee olla kypsää. Samoin papaija on ihanaa. Maracuja-hedelmä on ihanan raikasta, mutta en ole varma, saako sitä täältä. Se on kuin passionhedelmä, mutta isompi eikä niin röpelöpintainen.

Ja yksi mun ikisuosikki on verigreippi, jota syön sellaisenaan mutta laitan myös salaatteihin.

[quote author="Vierailija" time="02.12.2010 klo 14:35"]

mutta sen tulee olla kypsää. Samoin papaija on ihanaa. Maracuja-hedelmä on ihanan raikasta, mutta en ole varma, saako sitä täältä. Se on kuin passionhedelmä, mutta isompi eikä niin röpelöpintainen.

Ja yksi mun ikisuosikki on verigreippi, jota syön sellaisenaan mutta laitan myös salaatteihin.

[/quote]
0 0

Ehkä turha kommentti

Mangot on kyllä aikas lemppareita :) (En oo kyllä ikinä Suomesta ostanut)

[quote author="fianna" time="02.12.2010 klo 14:36"]

Mangot on kyllä aikas lemppareita :) (En oo kyllä ikinä Suomesta ostanut)

[/quote]
0 0

Kypsä

persimoni eli kaki eli sharon on kyllä hyvä ja tosi makea. Samoin kypsä mango on ihana, ananas, erilaiset melonit. Sun pitää opetella hedelmäosastolla haistamaan ne pysimmät yksilöt tai sitten malttaa odottaa kotona että ne kypsyvät hyviksi. Ei eksoottinen, mutta päärynät on kyllä älyttömän hyviä.

[quote author="Vierailija" time="02.12.2010 klo 14:38"]

persimoni eli kaki eli sharon on kyllä hyvä ja tosi makea. Samoin kypsä mango on ihana, ananas, erilaiset melonit. Sun pitää opetella hedelmäosastolla haistamaan ne pysimmät yksilöt tai sitten malttaa odottaa kotona että ne kypsyvät hyviksi. Ei eksoottinen, mutta päärynät on kyllä älyttömän hyviä.

[/quote]
0 0

Guanabana on ehdoton ykkössuosikkini

guavan ja mangon lisäksi. Mangoa voi kokeilla myös suolaripauksen kanssa hellepäivänä.

[quote author="Vierailija" time="02.12.2010 klo 14:42"]

guavan ja mangon lisäksi. Mangoa voi kokeilla myös suolaripauksen kanssa hellepäivänä.

[/quote]
0 0

Kiitos hyvistä vinkeistä!

Pitääkin mennä lähikauppaan haistelemaan - onneksi siellä on hyvä valikoima kaikenlaisia hauskoja hedelmiä. Se mun eilinen persimon maistui kurkun ja hunajamelonin yhdistelmältä, tosin miedommalta, eli oli aika vaisu. Granaattiomenan ostin toissapäivänä ja se oli aika hauskanmakuista, vaikka itse tyydyin vain imeskelemään siemeniä - eipä kai siitä paljon muuta voi syödäkään, jos ei niitä siemeniä halua pureksia. ap

[quote author="Vierailija" time="02.12.2010 klo 14:46"]

Pitääkin mennä lähikauppaan haistelemaan - onneksi siellä on hyvä valikoima kaikenlaisia hauskoja hedelmiä. Se mun eilinen persimon maistui kurkun ja hunajamelonin yhdistelmältä, tosin miedommalta, eli oli aika vaisu. Granaattiomenan ostin toissapäivänä ja se oli aika hauskanmakuista, vaikka itse tyydyin vain imeskelemään siemeniä - eipä kai siitä paljon muuta voi syödäkään, jos ei niitä siemeniä halua pureksia. ap

[/quote]
0 0

Hm

Siis ne siemenethän on just se syötävä osuus, ei niiden pureskelu tapa.
Mä olen ihan heikkona granaattiomenaan, syön sitä aamuisin jugurtin ja myslin kanssa, mutta myös lämpimissä ruoissa ja salaateissa. Varsinkin intialaiset gr-omenat on mielettömän mehukkaita ja maukkaita!

[quote author="Vierailija" time="02.12.2010 klo 14:49"]

[quote]

[/quote]

Mä olen ihan heikkona granaattiomenaan, syön sitä aamuisin jugurtin ja myslin kanssa, mutta myös lämpimissä ruoissa ja salaateissa. Varsinkin intialaiset gr-omenat on mielettömän mehukkaita ja maukkaita!

[/quote]
0 0

Mango, mango, mango

Jos raskit, osta sellainen syöntikypsä mango (niitä ei kerätä ihan niin raakoina ja ne kypsytetään valmiiksi).

[quote author="Vierailija" time="02.12.2010 klo 14:51"]

Jos raskit, osta sellainen syöntikypsä mango (niitä ei kerätä ihan niin raakoina ja ne kypsytetään valmiiksi).

[/quote]
0 0

Ei tapa ja ehkä jopa vahvistaa...

Mut mä kypsyin siihen siemenien pureskeluun parin suullisen jälkeen ja päädyin vaan lipsuttelemaan siitä siemenen ympäriltä sen vähäisen lihan, mitä siinä oli. Ostan kyllä toisekin. ap

[quote author="Vierailija" time="02.12.2010 klo 14:58"]

[quote]

[quote]

[/quote]

[/quote]

Mut mä kypsyin siihen siemenien pureskeluun parin suullisen jälkeen ja päädyin vaan lipsuttelemaan siitä siemenen ympäriltä sen vähäisen lihan, mitä siinä oli. Ostan kyllä toisekin. ap

[/quote]
0 0

Nam, täytyy kokeilla.

[quote author="Vierailija" time="02.12.2010 klo 14:58"]

[quote]

[/quote]

[/quote]
0 0

Maracuja = Passionhedelmä.

Ja kyllä sitä Suomesta saa, laatu vain on mitä on. Niin kuin useimpien muidenkin eksoottisempienkin kanssa.

Mun ääni menee mangolle.

[quote author="Vierailija" time="02.12.2010 klo 22:55"]

Ja kyllä sitä Suomesta saa, laatu vain on mitä on. Niin kuin useimpien muidenkin eksoottisempienkin kanssa.

Mun ääni menee mangolle.

[/quote]
0 0

No mä tykkään niistä

"päärynäomenista". Tosin ne kyllä maistuivat paremmilta ulkomailta ostettuina. Silti menettelee hyvin Suomessakin. Tykkään.

[quote author="Vierailija" time="02.12.2010 klo 22:58"]

"päärynäomenista". Tosin ne kyllä maistuivat paremmilta ulkomailta ostettuina. Silti menettelee hyvin Suomessakin. Tykkään.

[/quote]
0 0

Israelilaiset persimonit(sharonit/khakit) ovat parhaita

Espanjalaiset eivät mutu-tuntumalla maistu yhtä mehukkaille. Sama koskee Jaffoja. Shamoutit ovat parhaita.

[quote author="Vierailija" time="02.12.2010 klo 23:05"]

Espanjalaiset eivät mutu-tuntumalla maistu yhtä mehukkaille. Sama koskee Jaffoja. Shamoutit ovat parhaita.

[/quote]
0 0

Mistä saa nykyään ugleja? en ole moneen vuoteen nähnyt niitä missään

ja Ugli

[quote author="Vierailija" time="02.12.2010 klo 23:05"]

[quote]

ja Ugli

[/quote]

[/quote]
0 0