Osaavatko miehenne viikata pyyhkeet ja lakanat oikein kaappiin?

Vierailija

Omaani olen kovasti koittanut opettaa, mutta mikä siinä on niin vaikeaa, että pinot eivät kuitenkaan ole järjestyksessä, ja saumojen nurjat puolet ovat näkyvissä. Huoh..!

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija
Viesti

Mua ei saumojen oikominen ja pinojen järjestäminen juuri kiinnosta, kunhan kaapissa ovat suht omilla paikoillaan.

Vierailija
Viesti

en viikkaa itsekään. en ole KOSKAAN omassa kämpässäni silittänyt mitään enkä viikannut mitään. kuivurista oton jälkeen kama on melkein täysin sileää. Pyörittelen kaikki rullalle ja myttyihin ja tungen kaappiin sekä laatikoihin.

mulla on muutakin tekemistä.

Vierailija
Viesti

Armeijan tyyliin viikkaa pikkutarkasti oikein. Näkisitpä meidän lakanakaapin. Ei voi olla lakanat ja pyyhkeet paremmin viikattu samankoiseksi ja pinot suorina.

Ymmärrän hyvin miestäsi. Itse en ikinä pysty samaan kuin mieheni, vaikka kuinka harjottelisin. Siksi hän aina viikkaa pyykit kaapeihin ja minä vaan autan laknoiden ynm. vetämisessä.

Vierailija
Viesti

Ja olen suurperheenäiti. :D

Todellakaan ei kiinnosta miten mun mies ne kaappiin laittaa, ihana jos laittaa!!

Vierailija
Viesti

meillä ainoa joka viikkaa pyykit. Viikkaa todella neuroottisesti, melkein viivottimen kanssa. Mä olen liian boheemi siihen hommaan

Vierailija
Viesti

Haluan, että pinot ovat suoria ja kaikki pyyhkeet samoin taiteltuja, niin, että saumat eivät näy päädystä päin katsottuna, vaan pelkkä yksi siisti taite.

Mankelia emme omista, siksi lakanoiden vetäminen ja taittelu on tärkeää, sillä siisteissä pinoissa lakanat siliävät myös kaapissa, toisin kuin joissain epämääräisissä mytyissä.

Niin, nämä ovat luonne- ja makuasioita, ja itse myönnän olevani tarkka. Mietin vaan, miksi oppiminen on niin vaikeaa..

ap

Vierailija
Viesti

itse ap kaiken? Opitko laulamaan täydellisesti jos joku sitä sinulta vaatii? Entäs opitko neulomaan kirjoneuleita tuosta noin vaan? Entäs opitko fysiikkaa jos miehesi käskee?

Katsos kun kaikill ei ole samoja taitoja, aina voi jonkin verran oppia jos oikein yrittää mutta jos sinulla ei ole synnynnäistä taipumusta asiaan ei sinusta tule siinä koskaan hyvää. Ja vielä vähemmän opit jos asia ei kiinnosta sinua. Ilman motivaatiota ei jaksa opetella.

Lainaus:

Haluan, että pinot ovat suoria ja kaikki pyyhkeet samoin taiteltuja, niin, että saumat eivät näy päädystä päin katsottuna, vaan pelkkä yksi siisti taite.

Mankelia emme omista, siksi lakanoiden vetäminen ja taittelu on tärkeää, sillä siisteissä pinoissa lakanat siliävät myös kaapissa, toisin kuin joissain epämääräisissä mytyissä.

Niin, nämä ovat luonne- ja makuasioita, ja itse myönnän olevani tarkka. Mietin vaan, miksi oppiminen on niin vaikeaa..

ap

Vierailija
Viesti

Lainaus:

Omaani olen kovasti koittanut opettaa, mutta mikä siinä on niin vaikeaa, että pinot eivät kuitenkaan ole järjestyksessä, ja saumojen nurjat puolet ovat näkyvissä. Huoh..!

Miksi kaiken pitäisi olla niin pilkuntarkkaa? Jos haluat vieraannuttaa miehen kotihommien tekemisestä, vaadi toki tarkkuutta ja toimimaan juuri niin kuin itse haluat.

Jos hoidat hommat itse, voit pitää siitä kiinni. Mutta jos koti on yhteinen ja hommat myös, sinun pitäisi olla valmis tekemään myönnytyksiä. Ei kaikki voi mennä niin kuin styranki sattuu vaatimaan, tai sitten pitää vaan tehdä itse ja lopettaa se valittaminen.

Vierailija
Viesti

kuten firman pyörittämiseen.

Silittäminen ja viikkaaminen tulee kysymykseen joskus kun on aikaa. Menee siloin miltei terapiasta kun saa touhuilla hiljaa ja rauhassa.

Vierailija
Viesti

Olen tyytyväinen siihen, että mieheni viikkaa niitä kaappeihin jopa enemmän kuin minä.

Vaatteiden viikkaus häiritsee mua enemmän ja siksi teenkin sen pääosin itse. Silitän vaatteita tarpeen mukaan, mutta lasten arkivaatteita en silitä.

Vierailija
Viesti

Tietenkään en osaa kaikkea enkä opi kaikkia asioita kovin helposti. Neulominen, laulaminen tai fysiikka eivät kuitenkaan ole aivan jokapäiväisiä kodin siisteyteen ja viihtyvyyteen vaikuttavia perusasioita. Ja olen kyllä elämän varrella huomannut, että siisteyden oppiminen on tosi vaikeaa sellaisille, joilla ei siihen luontaista taipumusta ole. Ja ymmärrän sen kyllä.

Yhdessä tehdään mieheni kanssa kotitöitä, tasapuolisesti ja hyvässä sovussa. Tiedostamme molemmat, että olen meistä tarkempi, mutta en nyt sentään mikään "styranki". Pystymme puhumaan asioista, ja siksi olemme tätäkin viestiketjua yhdessä lukeneet. :) Kiitos vaan ajatuksista kaikille.

ap

P.S. Nyt on meillä taas pyyhekaappi ojennuksessa, kun sitä pikkuisen järkkäsin.. :) Muutaman pyyhkeen jouduin uudelleen viikkaamaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat