Lentokentällä tulee olla väh2h ennen lähtöä, miksi?

Vierailija

ja pääseekö koneeseen missä vaiheessa vai vasta juuri ennen lähtöä?

Mietin miten siellä aikaansa kuluttaa lapsien kanssa..

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

kesäkuussa just kävimme etelässä ja olimme kentällä ainakin 2h ennen koneen lähtöä. Sitten lento oli myöhässä yli puoli tuntia, joten kylläpä kävi vähän aika pitkäksi lasten kanssa.

Vierailija

Ensin jonotatte lähtöselvitykseen, sen jälkeen jonotatte turvatarkastukseen, sitten jonotatte koneeseen, koneessa jonotatte pääsyä omalle paikalle... Kyllä siinä kaksi tuntia on se minimi!

Viimeksi kun lensin Rhodokselle, aika riitti nipinnapin että kerkesin koneeseen :) Oli kyllä tosin aamulento, aamuisin on kaikkein ruuhkaisinta aikaa Helsinki-Vantaalla.

Vierailija

se on siksi, että joskus sattuu tosi pitkät jonot lähtöselvitykseen, sen jälkeen jonotat turvatarkastuksen läpi.

Varman päälle pelaamista lähinnä, varsinkin pienillä kentillä.

Vierailija

ja sen jälkeen vielä turvatarkastus,jossa voi myös tovi vierähtää. Joskus ei toki jonoja. Koneeseen pääseen aikasintaan 30 min ennen koneen lähtöö. Pienten lasten kanssa matkustavat pääsee ensimäisenä, kunhan on portilla ajoissa.

Vierailija

ruuhka-aikojen varalta lähtöselvityksiä varten.

Ollaan istuskeltu kahviossa ja katseltu ihmisiä. Tehty ostoksia takaisin päin tullessa.

Lentokoneeseen pääsee vasta vähän ennen lähtöä.

Vierailija

tulee olla aikaa turvatarkastaa myös kaikki ruumaan menevät matkalaukut, jotka joudutan myös mahd. avaamaan ja poistamaan turvallisuudelle haitaksi olevia tai laittomia esineitä. Laukut täytyy myös tämän jälkeen lastata lentokoneeseen. Lentokentällähän on lasten leikkihuone, jossa lapset viihtyvät paremmin, kuin esim. kahvilassa...

Vierailija

siis lähtötarkastukseen, turvatarkastukseen jne?

jostakin syystä tuo turvatarkastus jännittää:/

stripataanko siinä miten nakuksi itsensä, entä lapset? kengät hihnalle kanssa vai? kihla-ja vihkisormukset hihnalle "häviämään" jne?

Vierailija

eräällä pienehköllä kentällä oltiin sitten 2 h enenn koneen lähtöä. Lentokentän työntekijät tuli töihin varttia ennen lähtöä ja noin 5 min ennen avautui check in. Ihan turhaan oltiin 2 h siellä odottamassa... kai sillä kasvatetaan kahvilan myyntiä. muuta syytä en keksi.

Vierailija

Tuohan on hyvä, pikkulasten kanssa matkustavia varten:)

Omani on ollut jo sen verran iso ulkomaille matkatessa ettei ole leikkihuonetta kaivannut:) 6-vuotiaana eka kerran ulkomailla.

Vierailija

että siks pitää olla ajoissa että ihmiset saavat tuhlattua rahansa noihin lentokentällä oleviin liikkeisiin :D

Vierailija

Mihin aikaan sun lähtö on ja minne lennät?

Siitäkin riipuu paljon. Itse olen ottanut sen linjan, että olen kentällä tuntia aiemmin, jos olen tehnyt itse lähtöselvityksen.

Vierailija

Lainaus:

siis lähtötarkastukseen, turvatarkastukseen jne?

jostakin syystä tuo turvatarkastus jännittää:/

stripataanko siinä miten nakuksi itsensä, entä lapset? kengät hihnalle kanssa vai? kihla-ja vihkisormukset hihnalle "häviämään" jne?

kuuluu laittaa hihnalle -tutkitaan kenkäpommien/kemikaalien varalta. Turvatarkastaja voi huomauttaa jos sukkamehu haisee liikaa, kerran näin kun haukkui yhden teinin: "Mua kiinnosta tälla palkalla haistella sun jalkahikeäsi! Ensi kerralla peset jalkasi edes."

Teini oli ihan naama punaisena.

Jos joutuu strippaamaan niin sitten mennään verhoilla eristettyyn koppiin. Siinä vaan verhokangasta on säästelty. Joskus näin kun pojat olivat kytiksellä verhon raossa kun ryhmä teinityttöjä joutui riisuttavaksi. Siinä kamerakännykät olivat käytössä...

Sormuksia ei tarvitse riisua, eihän niin pienen tilaan voi sentään pommia laittaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat