Keskustelualueen säännöt

MIten voi olla mahdollista, että mun miehelläni on kasvojen alueen herpes

Alkoi viime vuonna. Ei tietääkseni ole pussaillut kenenkään naisen kanssa. Ainakaan vapaaehtoisesti. Minulla herpestä ei ole, mutta en tiedä sitten tietenkään voisiko se olla piilevänä.
Ennen hänellä ei ole ollut mitään oireita. Nyt vasta.
Voisiko olla, että kun sain lapsen niin joku muija töissä on pussannut onnittelu pusut ja näin herpes olisi tarttunut?

[quote author="Vierailija" time="04.07.2010 klo 01:27"]

Alkoi viime vuonna. Ei tietääkseni ole pussaillut kenenkään naisen kanssa. Ainakaan vapaaehtoisesti. Minulla herpestä ei ole, mutta en tiedä sitten tietenkään voisiko se olla piilevänä.
Ennen hänellä ei ole ollut mitään oireita. Nyt vasta.
Voisiko olla, että kun sain lapsen niin joku muija töissä on pussannut onnittelu pusut ja näin herpes olisi tarttunut?

[/quote]
0 0
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö

Suurin osa ihmisistä saa herpeksen jo lapsena.

Vain osalla se oireilee. Onko miehesi herpes siis huulessa?

[quote author="Vierailija" time="04.07.2010 klo 01:29"]

Vain osalla se oireilee. Onko miehesi herpes siis huulessa?

[/quote]
0 0

Jaa'a

Jossakin se herpesvirus on ollut, ja sitten mies on ehkä koskenut siihen kädellään ja pyyhkäissyt kasvojaan. Se voi olla kyllä piilevänä vuosikausiakin, mutta jännä että olis nyt yhtäkkiä tullut oireita.

[quote author="Vierailija" time="04.07.2010 klo 01:32"]

Jossakin se herpesvirus on ollut, ja sitten mies on ehkä koskenut siihen kädellään ja pyyhkäissyt kasvojaan. Se voi olla kyllä piilevänä vuosikausiakin, mutta jännä että olis nyt yhtäkkiä tullut oireita.

[/quote]
0 0

Juonut samasta vesi/juomapullosta esim. treenikaverin kanssa?

Tai huonosti pestystä mukista töissä? Tarttuu tosi helposti!

[quote author="Vierailija" time="04.07.2010 klo 01:34"]

[/quote]
0 0

No sillä on ollut nyt aikas paljon stressiä

esikoinen syntyi kuukausi sitten ja töissä on ollut paljon kiireitä. Voisiko tämä laukaista herpeksen?

[quote author="Vierailija" time="04.07.2010 klo 01:34"]

esikoinen syntyi kuukausi sitten ja töissä on ollut paljon kiireitä. Voisiko tämä laukaista herpeksen?

[/quote]
0 0

Yöh! Voisin kuvitella, että

jotakin tällaista on sattunut.
Ei nimittäin ole aina kovin tarkka hygieniasta. ;(

[quote author="Vierailija" time="04.07.2010 klo 01:36"]

[quote]

[/quote]

jotakin tällaista on sattunut.
Ei nimittäin ole aina kovin tarkka hygieniasta. ;(

[/quote]
0 0

Siis miksi vi888ussa herpes on olemassa?

Voisiko joku kirjoja oppinut tähän vastata?
JOs se kerran on suurimpaan osaan ihmisistä tarttunut jo lapsena ni kai siitä täytyy jotai hyötyyki olla vai? HÄ?

[quote author="Vierailija" time="04.07.2010 klo 01:38"]

Voisiko joku kirjoja oppinut tähän vastata?
JOs se kerran on suurimpaan osaan ihmisistä tarttunut jo lapsena ni kai siitä täytyy jotai hyötyyki olla vai? HÄ?

[/quote]
0 0

Huuliherpes siis?

Stressi ja auringonvalo ainakin voivat tuon laukaista. Eri asia mistä on taudin saanut ja milloin.

[quote author="Vierailija" time="04.07.2010 klo 01:50"]

Stressi ja auringonvalo ainakin voivat tuon laukaista. Eri asia mistä on taudin saanut ja milloin.

[/quote]
0 0

Ei huuliherpes vaan kasvoissa, kauttaaltaan.

Mistä tällaisen voi saada? Jos mä olen vaikka herpeksen kantaja mut mull ei ole ollut oireita ni olisiko mun mies kuitenkin voinut sen saada multa?

[quote author="Vierailija" time="04.07.2010 klo 01:52"]

[quote]

[/quote]

Mistä tällaisen voi saada? Jos mä olen vaikka herpeksen kantaja mut mull ei ole ollut oireita ni olisiko mun mies kuitenkin voinut sen saada multa?

[/quote]
0 0

On voinut saada sulta,

Mutta todennäköisimmin jo lapsena.
Noin laaja-alainen herpes täytyy näyttää lääkärille.

[quote author="Vierailija" time="04.07.2010 klo 01:59"]

Mutta todennäköisimmin jo lapsena.
Noin laaja-alainen herpes täytyy näyttää lääkärille.

[/quote]
0 0

Mut miten se on sen voinut saada multa

jos mul herpes ei ole koskaan oireillut? Eli mul ei ole koskaan ollut niitä rakkuloita.

[quote author="Vierailija" time="04.07.2010 klo 02:03"]

jos mul herpes ei ole koskaan oireillut? Eli mul ei ole koskaan ollut niitä rakkuloita.

[/quote]
1 0

Lääkäriin ja nopeasti!!!

Noin laajalle levinnyt herppes tarvitsee hoitoa. Aluksi 3 päivää suonensisäisesti ja loppukuuri suunkautta. Limakalvoille levitessään ja nenäontelo kautta aivoihin ja kaikkialle elimistöön silloin taistellaankin hengestä.

[quote author="Vierailija" time="04.07.2010 klo 02:14"]

Noin laajalle levinnyt herppes tarvitsee hoitoa. Aluksi 3 päivää suonensisäisesti ja loppukuuri suunkautta. Limakalvoille levitessään ja nenäontelo kautta aivoihin ja kaikkialle elimistöön silloin taistellaankin hengestä.

[/quote]
0 0

Auts! ihanko tosi?

Voiko se levitä aivoihin :(?

[quote author="Vierailija" time="04.07.2010 klo 02:17"]

Voiko se levitä aivoihin :(?

[/quote]
0 0

Ei nyt kyllä huijaat?

Ei voi kuolla. Mistä muka tiedät? :O Eihän herpekseen yleensä kukaan kuole.

[quote author="Vierailija" time="04.07.2010 klo 02:28"]

[/quote]
0 0

Tottakai voi kuolla

nämä potilaat jotka menehtyvät sairastavat jotain muuta vakavaa kroonista sairautta.

Mutta kyllä se nuoriltakin vie jalat alta koska virus voi aiheuttaa pitkällisen aivokalvon tulehduksen.Toipuminen vie aikaa.

Herppes itsessään on jo kivulias sairaus että kyllä minä nyt suosittelen lääkärillä pistäytmistä ja inffon saamista niin itsellesi kuin miehellesikin.

[quote author="Vierailija" time="04.07.2010 klo 02:46"]

nämä potilaat jotka menehtyvät sairastavat jotain muuta vakavaa kroonista sairautta.

Mutta kyllä se nuoriltakin vie jalat alta koska virus voi aiheuttaa pitkällisen aivokalvon tulehduksen.Toipuminen vie aikaa.

Herppes itsessään on jo kivulias sairaus että kyllä minä nyt suosittelen lääkärillä pistäytmistä ja inffon saamista niin itsellesi kuin miehellesikin.

[/quote]
0 0

Mulla levisi kasvoille voimakkaan stressin myötä (avioero)

Syönyt kymmenittäin lääkekuureja, huulen alueella riittää voide.

[quote author="Vierailija" time="04.07.2010 klo 10:07"]

[/quote]
0 0

virus on ollut luultavasti jo kauan ja esim stressin vuoksi aktivoitunut ruvelle

[quote author="Vierailija" time="04.07.2010 klo 10:08"]

[/quote]
1 0

Niin ja lisään vielä

että virustartunnan olen tod.näk. saanut jo lapsena, äidilläni puhkeaa satunnaisesti huuliherpes huuleen. Lukioikäisenä ainakin muistan saaneeni rakkulan huuleen.

[quote author="Vierailija" time="04.07.2010 klo 10:12"]

että virustartunnan olen tod.näk. saanut jo lapsena, äidilläni puhkeaa satunnaisesti huuliherpes huuleen. Lukioikäisenä ainakin muistan saaneeni rakkulan huuleen.

[quote]

[/quote]

[/quote]
0 0

Mun täti kuoli

kun herpesvirus meni aivoihin. Tää oli 70-luvun alussa, jolloin näitä tän päivän lääkkeitä ei vielä ollut.

[quote author="Vierailija" time="04.07.2010 klo 10:15"]

[quote]

[/quote]

kun herpesvirus meni aivoihin. Tää oli 70-luvun alussa, jolloin näitä tän päivän lääkkeitä ei vielä ollut.

[/quote]
0 0

Oletteko varma, että kyseessä on herpes

Tai siis on herpes, mutta herpes varicella eli vyöruusu. Miehesi on joskus sairastanut vesirokon, mistä virus jää piilevänä odottelemaan hermoon ja aiheuttaa vyöruusun. Voi esiintyä missä tahansa ruumiinosaa. Viruslääkityksestä on apua, jos se aloitetaan kolmen päivän sisällä. Varsinkin, jos rakkuloita on silmän läheisyydessä, niin suosittelin kyllä lääkäriin menemistä pikimmiten. Harvoin ns herpes zoster eli kansansuussa tavallinen herpes leviää noin laajalle alueelle, ellei immuunipuolustuksessa ole jotain vikaa.

[quote author="Vierailija" time="04.07.2010 klo 10:17"]

Tai siis on herpes, mutta herpes varicella eli vyöruusu. Miehesi on joskus sairastanut vesirokon, mistä virus jää piilevänä odottelemaan hermoon ja aiheuttaa vyöruusun. Voi esiintyä missä tahansa ruumiinosaa. Viruslääkityksestä on apua, jos se aloitetaan kolmen päivän sisällä. Varsinkin, jos rakkuloita on silmän läheisyydessä, niin suosittelin kyllä lääkäriin menemistä pikimmiten. Harvoin ns herpes zoster eli kansansuussa tavallinen herpes leviää noin laajalle alueelle, ellei immuunipuolustuksessa ole jotain vikaa.

[/quote]
0 0

Herpeksestä muut täällä tietävät paremmin,

mutta kun kirjoitat että _sinä_ sait lapsen, niin kuka sen isä on?
Tiedän, tiedän, OT. Mutta herpes on lääkkeillä hoidettava vaiva. Se, että äiti kokee lapsen yksin omakseen on isompi juttu.

Kolmen äiti

Alkoi viime vuonna. Ei tietääkseni ole pussaillut kenenkään naisen kanssa. Ainakaan vapaaehtoisesti. Minulla herpestä ei ole, mutta en tiedä sitten tietenkään voisiko se olla piilevänä. Ennen hänellä ei ole ollut mitään oireita. Nyt vasta. Voisiko olla, että kun sain lapsen niin joku muija töissä on pussannut onnittelu pusut ja näin herpes olisi tarttunut?

[quote author="Vierailija" time="04.07.2010 klo 10:21"]

mutta kun kirjoitat että _sinä_ sait lapsen, niin kuka sen isä on?
Tiedän, tiedän, OT. Mutta herpes on lääkkeillä hoidettava vaiva. Se, että äiti kokee lapsen yksin omakseen on isompi juttu.

Kolmen äiti

[quote]

Alkoi viime vuonna. Ei tietääkseni ole pussaillut kenenkään naisen kanssa. Ainakaan vapaaehtoisesti. Minulla herpestä ei ole, mutta en tiedä sitten tietenkään voisiko se olla piilevänä. Ennen hänellä ei ole ollut mitään oireita. Nyt vasta. Voisiko olla, että kun sain lapsen niin joku muija töissä on pussannut onnittelu pusut ja näin herpes olisi tarttunut?

[/quote]

[/quote]
0 0

joo stressi, aurinko jne.

voi laukaista hepan. Itelläni se on yleensä huulessa joskus myös flunssa vie sen nenänsisälle jaseei ole kivapaikka herppekselle.

[quote author="Vierailija" time="04.07.2010 klo 10:21"]

voi laukaista hepan. Itelläni se on yleensä huulessa joskus myös flunssa vie sen nenänsisälle jaseei ole kivapaikka herppekselle.

[/quote]
0 0
Aihe vapaa
Keskustelualueen säännöt
Tähdellä merkityt ovat pakollisia kenttiä