Keskustelualueen säännöt

Kaupsta ostettujen yrttien kasvatus parvekkeella (ev)

Eli olisko kellään vinkkiä miten saada kaupasta ostettu (esim. oregani/basilika) yrtti jatkamaan kasvua partsilla? Kuinka paljon tarvii multaa, millainen kastelu... Tarviiko selaisen ruukun, josta pääsee vesi valumana pois.. Basilikaa olen yrittänyt ennen sisällä, mutta aina se on heti nuukahtanut... :(

Kiitos, jos jollain olisi vinkkiä!

[quote author="Vierailija" time="20.06.2010 klo 09:41"]

Eli olisko kellään vinkkiä miten saada kaupasta ostettu (esim. oregani/basilika) yrtti jatkamaan kasvua partsilla? Kuinka paljon tarvii multaa, millainen kastelu... Tarviiko selaisen ruukun, josta pääsee vesi valumana pois.. Basilikaa olen yrittänyt ennen sisällä, mutta aina se on heti nuukahtanut... :(

Kiitos, jos jollain olisi vinkkiä!

[/quote]
0 0
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö

se on sit ov jos on viesti ev jos ei oo viestiä

ja nyt kun pääsin nipottamana aluks ni aiheeseen :p

Eli itse oon istuttanu yrttejä ihan tavallisiin pikkuemaliämpäreihin partsilla. Ämpäri vaan "täyteen" multaa ja yrtti/salaatti sinne. Vähän lannoitetta ja sen verran vettä että on kunnolla kostea. Aina ne ei silti lähe jasvamaan, mutta esimerkiksi tuo salaatti on monena vuonna jo tehnyt lisää lehtiä :)

[quote author="Vierailija" time="20.06.2010 klo 09:46"]

Eli itse oon istuttanu yrttejä ihan tavallisiin pikkuemaliämpäreihin partsilla. Ämpäri vaan "täyteen" multaa ja yrtti/salaatti sinne. Vähän lannoitetta ja sen verran vettä että on kunnolla kostea. Aina ne ei silti lähe jasvamaan, mutta esimerkiksi tuo salaatti on monena vuonna jo tehnyt lisää lehtiä :)

[/quote]
0 0

En oo ap, mutta mitä laitat lannoiteeksi?

[quote author="Vierailija" time="20.06.2010 klo 09:50"]

[quote]

[/quote]

[/quote]
0 0

No nipottakaa vaan...

Sorry että luulin sen tarkoittavan "on/ei ole vastausta" :D Kiitos kuitenkin vastauksestasi. :)

[quote author="Vierailija" time="20.06.2010 klo 09:52"]

Sorry että luulin sen tarkoittavan "on/ei ole vastausta" :D Kiitos kuitenkin vastauksestasi. :)

[/quote]
0 0

mulla kaupan yrtit kasvaa tosi hienosti

ilman mitään lannotteita kuistilla, parvekelaatikoissa. Persilja, timjami, korianteri ja salaatti kukoistavat. Kannattaa ostaa Järvikylä -merkkisiä. Hyvään multaan istutettuja, eikä niissä ole torjunta-aineita.

[quote author="Vierailija" time="20.06.2010 klo 09:55"]

ilman mitään lannotteita kuistilla, parvekelaatikoissa. Persilja, timjami, korianteri ja salaatti kukoistavat. Kannattaa ostaa Järvikylä -merkkisiä. Hyvään multaan istutettuja, eikä niissä ole torjunta-aineita.

[/quote]
0 0

kekkilän kastelulannoitetta käytän

Sellainen pieni pyöreä purkki, jonka sisältöä sekoitetaan veteen ja sillä kastellaan.
Sillä samalla lannoitan myös parveketomaatit etc.

-2-

[quote author="Vierailija" time="20.06.2010 klo 09:56"]

Sellainen pieni pyöreä purkki, jonka sisältöä sekoitetaan veteen ja sillä kastellaan.
Sillä samalla lannoitan myös parveketomaatit etc.

-2-

[/quote]
0 0

Talvellakin?

Te, joilla kasvaa hyvin, saatteko talvellakin kasvamaan?

[quote author="Vierailija" time="20.06.2010 klo 10:04"]

Te, joilla kasvaa hyvin, saatteko talvellakin kasvamaan?

[/quote]
0 0

mulla nuo on talven pihalla

eli eivät sillon kasva, vaan ovat levossa.
-2-

[quote author="Vierailija" time="20.06.2010 klo 10:08"]

eli eivät sillon kasva, vaan ovat levossa.
-2-

[/quote]
0 0

AP:llä viel yksi kysymys...

Suora aurinko, varjo vai puolivarjo??

[quote author="Vierailija" time="20.06.2010 klo 10:14"]

Suora aurinko, varjo vai puolivarjo??

[/quote]
0 0

hianosti kasvaa

Olen laittanut yrttejä laatikkoon, välillä olen laittanut mullan sekaan hevosenpaskaa tai sitten lannoitan veden sekaan laitettavalla jauheella.. Kyllä kasvaa ilman lannoitteitakin kun on hyvä multa ja riittävästi vettä!

[quote author="Vierailija" time="20.06.2010 klo 10:14"]

Olen laittanut yrttejä laatikkoon, välillä olen laittanut mullan sekaan hevosenpaskaa tai sitten lannoitan veden sekaan laitettavalla jauheella.. Kyllä kasvaa ilman lannoitteitakin kun on hyvä multa ja riittävästi vettä!

[/quote]
0 0

Aika hyvin ettetivät kuole kuitenkaan..

Kasteletko siis talvella lainkaan?

ap

[quote author="Vierailija" time="20.06.2010 klo 10:18"]

Kasteletko siis talvella lainkaan?

ap

[/quote]
0 0

:p

ei varmaan pihalla olevia kasveja talvella kastella?

[quote author="Vierailija" time="20.06.2010 klo 13:36"]

ei varmaan pihalla olevia kasveja talvella kastella?

[/quote]
0 0
Aihe vapaa