Keskustelualueen säännöt

Lähihoitajan pääsykoe

Eli oon menossa lähtihoitajan pääsykokeisiin :> ! Miten voin valmistautua?
Mihin kysymyksiin kannattaa miettii valmiit vastaukset?
Entäs ne psykologiset testit mitä niihin sisältyy?
Jänskättää valmiiks.
Testit on kyllä vasta kesäkuunlopulla :>

[quote author="Vierailija" time="04.06.2010 klo 12:53"]

Eli oon menossa lähtihoitajan pääsykokeisiin :> ! Miten voin valmistautua?
Mihin kysymyksiin kannattaa miettii valmiit vastaukset?
Entäs ne psykologiset testit mitä niihin sisältyy?
Jänskättää valmiiks.
Testit on kyllä vasta kesäkuunlopulla :>

[/quote]
3 1
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö

vinkki pyskologin haastatteluun

kun se kysy mikä susta tulee isona kannattaa vastata että lähihoitaja ;)

[quote author="Vierailija" time="04.06.2010 klo 12:58"]

kun se kysy mikä susta tulee isona kannattaa vastata että lähihoitaja ;)

[/quote]
0 1

kuopiossa--

meillä oli pari vuotta sitten semmonen jossa oli esim. kertolaskuja ja sitten semmosia "älytehtäviä". Psykoligin haastatteluun kannattaa mennä ihan vaan omana itsenään ja antaa hyvä luonnollinen kuva itsestään. Kannattaa rohkeasti kertoa itsestä, elämästä, tulevaisuuden suunnitelmista, omasta arvo-maailmasta ym.

Tsemppiä!

Lähihoitaja

[quote author="Vierailija" time="04.06.2010 klo 13:00"]

meillä oli pari vuotta sitten semmonen jossa oli esim. kertolaskuja ja sitten semmosia "älytehtäviä". Psykoligin haastatteluun kannattaa mennä ihan vaan omana itsenään ja antaa hyvä luonnollinen kuva itsestään. Kannattaa rohkeasti kertoa itsestä, elämästä, tulevaisuuden suunnitelmista, omasta arvo-maailmasta ym.

Tsemppiä!

Lähihoitaja

[/quote]
4 1

Miksi sinut pitäisi valita

Mitä teet jos et pääse tänne? hyvät puolet hoitajana huonot puolet hoitajana mm. nämä kysyttiin multa

[quote author="Vierailija" time="04.06.2010 klo 13:07"]

Mitä teet jos et pääse tänne? hyvät puolet hoitajana huonot puolet hoitajana mm. nämä kysyttiin multa

[/quote]
2 0

Just olin, eli pitäisi olla samansuuntaista

eli kirjallisissa on vähän matemaattista tehtävää, ja loogista päättelyä, sekä suomenkielen ymmärrystä sen verran, että pitää ymmärtää jonkun tuntemattoman sanan tarkoitus tekstin sisällöstä.
Kirjallisissa on myös persoonallisuustestit, eli pistetään 1-7 asteikolla kuinka hyvin kuvaa sinua tietyt asiat. Näitä on pari sataa. Sitten on vielä sellainen testi, mistä pitää valita kahdesta itseä enemmän kuvaava vaihtoehto esim:

Kumppanisi on ostanut sinulle lahjan
a)hän on varoissaan
b)olen ollut niin ihana

Kirjallisten yhteydessä on myös usein käsitaito testi, meidän kohdalla taiteltiin rautalangasta pupu, joka heijastettiin taululle.

Haastattelussa kannattaa vakuuttaa siitä, että oikeasti haluaa alalle, ei mitään "no mä nyt ajattelin, kun en muutaka keksiny". Kyselee mihin muualle olet hakenut jne. Teille varmasti on tullut täytettävä lappu jo etukäteen? Sen pohjalla mennään, ja haastattelu kestää 5-10 min. Vinkkinä, että kannattaa sanoa haluavansa vanhuspuolelle, sielä on pulaa, ja hakijat ei usein sinne halua, joten pääsee varmemmin sisään.

Onko teillä Psykologitiimi Päämäätä pitämässä kokeet?

[quote author="Vierailija" time="04.06.2010 klo 13:14"]

eli kirjallisissa on vähän matemaattista tehtävää, ja loogista päättelyä, sekä suomenkielen ymmärrystä sen verran, että pitää ymmärtää jonkun tuntemattoman sanan tarkoitus tekstin sisällöstä.
Kirjallisissa on myös persoonallisuustestit, eli pistetään 1-7 asteikolla kuinka hyvin kuvaa sinua tietyt asiat. Näitä on pari sataa. Sitten on vielä sellainen testi, mistä pitää valita kahdesta itseä enemmän kuvaava vaihtoehto esim:

Kumppanisi on ostanut sinulle lahjan
a)hän on varoissaan
b)olen ollut niin ihana

Kirjallisten yhteydessä on myös usein käsitaito testi, meidän kohdalla taiteltiin rautalangasta pupu, joka heijastettiin taululle.

Haastattelussa kannattaa vakuuttaa siitä, että oikeasti haluaa alalle, ei mitään "no mä nyt ajattelin, kun en muutaka keksiny". Kyselee mihin muualle olet hakenut jne. Teille varmasti on tullut täytettävä lappu jo etukäteen? Sen pohjalla mennään, ja haastattelu kestää 5-10 min. Vinkkinä, että kannattaa sanoa haluavansa vanhuspuolelle, sielä on pulaa, ja hakijat ei usein sinne halua, joten pääsee varmemmin sisään.

Onko teillä Psykologitiimi Päämäätä pitämässä kokeet?

[/quote]
1 0

Kiitos :>

ei oo vielä tullut kirjettä kävin vaan mollin sivuilta kattoo et oon päässy pääsykokeisiin tulee kait ens viikon alussa.Siinä voi ollakki se pohja.

Joo joku psykologi jostain keskisuomesta olikohan jyväskylästä tai tampereelta.

Mietin vaan jos ne kysyy huonoja puolia mitä voin vastata kääntämällä huonon hyväksi? jos vastaan esim. et oon tunteikas.Niin ne aattelee et en pärjää töissä tai sit pitäs olla rauhallisempi et se hoitaa potilaita miten sattuu tai sit et ujo niin eihän se voi työskennellä ihmisten kanssa.

[quote author="Vierailija" time="04.06.2010 klo 13:29"]

ei oo vielä tullut kirjettä kävin vaan mollin sivuilta kattoo et oon päässy pääsykokeisiin tulee kait ens viikon alussa.Siinä voi ollakki se pohja.

Joo joku psykologi jostain keskisuomesta olikohan jyväskylästä tai tampereelta.

Mietin vaan jos ne kysyy huonoja puolia mitä voin vastata kääntämällä huonon hyväksi? jos vastaan esim. et oon tunteikas.Niin ne aattelee et en pärjää töissä tai sit pitäs olla rauhallisempi et se hoitaa potilaita miten sattuu tai sit et ujo niin eihän se voi työskennellä ihmisten kanssa.

[/quote]
1 0

matikan testeistä

joku sano et ne ois kolmos luokan tasoo?onks se totta?

[quote author="Vierailija" time="04.06.2010 klo 13:31"]

joku sano et ne ois kolmos luokan tasoo?onks se totta?

[/quote]
1 0

ei..........

No ei kai nyt aivan, mutta eihän ne mitään matemaatikkoa odotakaan siellä - eli kyllä niistä normaalilla edes kohtuullisella matikantaidolla selviää.

[quote author="Vierailija" time="04.06.2010 klo 14:03"]

No ei kai nyt aivan, mutta eihän ne mitään matemaatikkoa odotakaan siellä - eli kyllä niistä normaalilla edes kohtuullisella matikantaidolla selviää.

[/quote]
1 0

No miten sen ottaa

[quote author="Vierailija" time="04.06.2010 klo 14:04"]

[/quote]
1 0

Millainen tuo ryhmähaastattelu on?

Se on ainoa joka mietityttää...

[quote author="Vierailija" time="31.01.2012 klo 19:18"]

Se on ainoa joka mietityttää...

[/quote]
1 0

Matikan tehtävät ovat helppoja.

Taso vois olla vaikka tämä:

1. Lääketabletti sisältää 30 mg vaikuttavaa lääkeainetta. Potilaalle annetaan vaikuttavaa ainetta 45 mg x 2. Kuinka monta tablettia on
a) kerta-annos?
b) vuorokausiannos?

2. Heparin®-injektionesteen vahvuus on 25000 ky/ml. Potilaalle on annettava
5000 ky kertainjektiona. Paljonko injektionestettä ruiskuun vedetään?

3. Potilaalle on määrätty lääkettä tärinään 20 mg i.v. Käytössä olevan injektioliuoksen vahvuus on 50 mg/ml. Montako millilitraa lääkettä potilaalle annetaan?

Jos tuntuu vaikeilta, niin oot menossa väärälle alallle...
Eipä tosin joka paikassa lähärin tarvitse annostella/jakaa lääkkeitä, mut pääseminen kouluun voi olla vähän niin ja näin.

( Kysymys: mitä se sitten tarkoittaa, kun olen lukenut, että kehitysvammaisiakin koulutetaan lähihoitajiksi? Halusisitko, että sinua/äitiäsi/lastasi hoitaisi kehitysvammainen? Itse arvostan lähärien työn todella korkealle, tämä ei siis ole mitään vittuilua, vaan päin vastoin ).

[quote author="Vierailija" time="31.01.2012 klo 19:19"]

1. Lääketabletti sisältää 30 mg vaikuttavaa lääkeainetta. Potilaalle annetaan vaikuttavaa ainetta 45 mg x 2. Kuinka monta tablettia on
a) kerta-annos?
b) vuorokausiannos?

3. Potilaalle on määrätty lääkettä tärinään 20 mg i.v. Käytössä olevan injektioliuoksen vahvuus on 50 mg/ml. Montako millilitraa lääkettä potilaalle annetaan?

Eipä tosin joka paikassa lähärin tarvitse annostella/jakaa lääkkeitä, mut pääseminen kouluun voi olla vähän niin ja näin.

( Kysymys: mitä se sitten tarkoittaa, kun olen lukenut, että kehitysvammaisiakin koulutetaan lähihoitajiksi? Halusisitko, että sinua/äitiäsi/lastasi hoitaisi kehitysvammainen? Itse arvostan lähärien työn todella korkealle, tämä ei siis ole mitään vittuilua, vaan päin vastoin ).

[/quote]
0 2

Noi on liian vaikeita, pääsykokeissa on helpompia laskuja!

a) kerta-annos?
b) vuorokausiannos?

[quote author="Vierailija" time="31.01.2012 klo 19:21"]

[quote]

a) kerta-annos?
b) vuorokausiannos?

[/quote]

[/quote]
0 0

ryhmähaastattelussa

arvioiodaan yhteistyön toimivuutta, oletko dominoiva, jne.
Mieti miksi haluat juuri lähihoitajaksi?

[quote author="Vierailija" time="31.01.2012 klo 19:25"]

arvioiodaan yhteistyön toimivuutta, oletko dominoiva, jne.
Mieti miksi haluat juuri lähihoitajaksi?

[/quote]
1 0
Aihe vapaa
Keskustelualueen säännöt
Tähdellä merkityt ovat pakollisia kenttiä