Teetkö itse hedelmä-smoothie- tai jugurttijuomia?

Vierailija

Olen huomannut, että meillä lapset tykkäävät todella paljon erilaisista hedelmä/jugurttijuomista. Tehosekoittimella vaan mössöksi kaikki ja jotakin mehua nesteeksi niin, että sakeus on sopiva - ja maistuu! Näin minä käytän pois hiukan tummuneet banaanit ja isojen jugurttipurkkien jämät. Kuitua jos haluaa sekaan, niin vähän leseitä joukkoon, lapset eivät edes huomaa. Jopa nirso 12-vuotias neitikin tykkää, ihan kaikista sekoituksista!

Banaania, marjoja, tuoremehua, jugurttia, vain mielikuvitus on rajana ja herkullinen välipala on valmis.

Kommentit (5)

Vierailija
Viesti

ei ostella maustettuja jogurtteja ollenkaan, kun noi smoothiet ovat niin paljon parempia. Niihin saa paljon enemmän makua, kun laittaa kunnolla marjoja tms. ja voi maustaa vaikka kardemummalla, kanelilla, sitruunamelissalla tms. halutessaan.

Vierailija
Viesti

n. 5 dl luonnonjogurttia

1 rasia jäisiä marjoja (esim. mansikka tai vadelma - mustikka aika hapan...vatii enemmän makeutusta)

Vähän hunajaa

Nam...kaikki tykkäävät ja mitä jäisempinä onnistuu nuo marjat survomaan, niin sen kuohkeampi ja raikkaampi juoma.

Vierailija
Viesti

Lainaus:

Meillä ei ole tehosekoitinta, mutta tuo onnistuu varmaan sauvasekoittimella yhtä hyvin...

Eilen juuri laitoin 3 banaania, pienen määrän säilykepersikkaa (jämät)ja ananastäysmehua yhteen. Banaani tekee juomasta tosi kuohkean ja herkullisen pehmeä. Oli namia. Näin saa itse tehdyn smoothien ilman jugurttia, vaihteeksi hyvää sekin.

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat