Mulla menee niiin hermot tuon teinin kanssa. . argh

Vierailija

-Kokeisiin ei "jaksa" lukea: eilen yritin saada sen lukemaan koko illan, mutta ei. nyt on sit tietsikkakielto

-Ei siivoa huonettaan.

-Kiroilee kiusallaankin

-kiusaa pikkusiskoaan koko ajan

-valittaa hiuksistaan koko ajan, eivät ole "koskaan" hyvin. Kaikki aamut ovat yhtä tukkadraamaa

- ei jaksa lähetä harrastukseen, aina joku tekosyy

jne jne MENEE HERMOT

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

paitsi että rakastaa taaperopikkusiskoaan ja leikkii hänen kanssaan (( :

Harrastus loppui jo vuosi sitten. Ja nyt yritetään tsempata numeroita ylöspäin, että pääsisi edes AMIKSESSA opiskeleen jonnekin.

Vierailija

tietsikkakielto on ainoa mikä tehoaa. Tänään koulusta tullessa on varmaan ihan eri tyttö taas: kokeisiin lukee kiltisti kun tietää että sit vasta pääsee tietsikalle

Vierailija

kertokaapa te teinien vanhemmat, joilla on myös pieniä lapsia, millä keinolla saatte teinin käyttäytymään asiallisesti pikkusisaruksille ja pienten sisarusten läsnäollessa?

Useimmiten käytös ok, mutta kun murkkukohtaus yllättää, niin se ei kysy sitä, sattuuko 4-vuotias pikkusisko olemaan kuulolla vai ei. Eli pieni saa kuulla aikamoisen valikoiman kirosanoja ja rumaa puhetta, vaikka ei tarvitsisi. Toki se pieni näkee myös mitä siitä seuraa (esim. omaan huoneeseen passitus tai joku rangaistus riittävän huonosta käytöksestä), mutta silti tuntuu kurjalta, kun pienempi joutuu "sivullisena" kuulemaan näitä raivareita.

t. ei ap, vaan toinen teinin äiti

Vierailija

oli seiskalla ja kasilla, nyt ysillä se on kypsynyt todella vauhdilla ja osaa käyttäytyä fiksusti, keskustelee asioista ja touhuaa pikkuveljien kanssa. Meillä ei kotona kyllä ole koskaan muksut kiroilleet, ei edes tämä vanhin, vaikka kyllä se kaikenlaista on sitten senkin edestä keksinyt. Meilä toimi etuuksien pois ottaminen pahimmassa vaiheessa; huoneesta lähti telkkari, pelit, tietsikka ja kännykkä ym. Pikkuhiljaa sai niitä takaisin kun hommat alkoi sujumaan.

Vierailija

Tyttö kyllä rakastaa pikkuveljeään yli kaiken. Huolehtii ja suojelee sitä aina, mutta puhuu ilkeästi ja mollaa aina välillä "pikkuinen äidin lellipentu, x on niin vauva ettei osaa itse mennä jonnekin" jne

On kouluussa ihan hyvä, keskiarvo noin 8.3. Mutta sekin on vain minun jatkuvan jankuttamisen tulosta: pakotan lukemaan kokeisiin vaikka se tietää ihan varmaa riitaa ja yhden illan mykkäkoulua. silti aina iloinen hyvistä numeroista.

Kilpaurheilu harrastus jatkuu vaikka ei aina jaksa mennä treeneihin

Ja TUKKAKRIISI. Voi tsiisus että menee hermot siihen jatkuvaan tupeeraamiseen ja ongelmiin "kun tukka ei ole tarpeeksi pystyssä"

Vierailija

Toinen juttu on sitten että miten kaveriporukassa. Meillä ei näin ollen pikkusisko joudu kiroilua kuuntelemaan. Sitä ikävä kyllä oppii tarhassakin. Siellä toiset lapset latelee kirosanoja tuosta vain.

Meillä 15-vuotiaalla ysiluokkalaisella on sitä ongelmaa että ei millään saa luettua kokeisiin ja parannettua todistusta sekä tupakanpoltto. Yleinen vetämättömyys tarkeisiin asioihin. Nyt on viikon arestissa kotona valehtelun ja tupakanpolton vuoksi. Surullista sinänsä koska kyseessä muuten hyvin kiltti mutta murrosikä teettää töitä.

Vierailija

Hänen luonteeseensa kuuluu vielä tietty itsehillinnän puute, ja koko kouluaikansa on opetellut sitä tunteiden purkausten hillintää. Paljon on oppinutkin, mutta nyt murkkuiän alkumetreillä tuntuu se itsehillintä katoavan "raivarihetkellä" kokonaan. Silloin murkun tulee puhuttua rumasti! Omien sanojensa mukaan useimmiten hillitsee itsensä loistavasti! Eli varmaan se tuosta vielä pahenee.... apua.

t. se toinen teinin äiti

Vierailija

itse olin tuon ikäisenä varsinainen äidin painajainen, olin öitä luvatta poissa kotoa, jouduin putkaan (poliisi ei tiennyt että olin alle 15, selvisi vasta aamulla...) kokeilin kaikkia mahdollisia aineita ja liikuin huonossa seurassa, pian tein abortin...

tsemppiä kaikille teinien äideille, muistakaa että tilanne voisi olla huonompikin

Vierailija

että kotona ei kiroilla eikä huudeta ja kaikille puhutaan normaalisti, eikä länkytetä. Ja hyvin meni puhumalla perille, toki joskus on pitänyt muistuttaa...Saapa nähdä mitä on tiedossa reilun 6v päästä kun perheessä on silloin kaksi murkkua yhtä aikaa...

Vierailija

sen toilailuista että no laittakaa perhekotiin. En tiedä mistä se senkin on keksinyt. Olen vain vastannut että ei laiteta että me hoidetaan nämä asiat ihan itse.

t. 9

Vierailija

olen aika varma asiasta. On luonteeltaan sellainen että pelkää kaikkea sairauteen tai vastaavaan liittyvää. Pelkää ihan sikana että hampaisiin tulee reikiä ja joudutaan paikkaamaan, pelkäsi sikainfluenssapiikkiä jne jne . Juominen ja vastaavaa liittyy samaan kategoriaan: en usko että uskaltaa juoda, kun pelkää seurauksia (tulee humalaan, joutuu vatsahuuhteluun) jne

On iltaisin aina kotona kello 9 jälkeen tai sitten jos menee myöhempään niin minä haen ja varmasti huomaan jos olisi juonut. ei ole kavereilla yötä.

Vierailija

Lainaus:

että kotona ei kiroilla eikä huudeta ja kaikille puhutaan normaalisti, eikä länkytetä. Ja hyvin meni puhumalla perille, toki joskus on pitänyt muistuttaa...Saapa nähdä mitä on tiedossa reilun 6v päästä kun perheessä on silloin kaksi murkkua yhtä aikaa...

Vaikka on kuinka tehty asiat selväksi, saattaa silti päästää ruman sanan. Meillä tehoaa tietsikkakielto. Mutta paras(pahin) on kännykän takavarikointi.

Ysiluokkalaisen pikkusisko on vuoden ikäinen ja rakkaus vauvaa kohtaan on suunnaton. Poika sanoi, että kiitos äiti kun teit minulle sisaruksen. Tämä vaikuttaa varmasti teinin suhtautumiseen lapseen - ja hän on muutenkin sellainen, joka paijaa joka koiraa,kissaa ja vauvoja. Kundi on kyseessä ( : Hän nyt vain on sellainen.

Mutta koulu menee huonosti, vaikka pakotetaan/tsempataan kokeisiin lukemista ja valvotaan läksyjä. Vaikka molemmat vanhemmat ovat yo:ta hyvillä keskiarvoilla, poika on saanut jostain "muuta verta" ja ka. on surkeahko. Huoh.

Se äiti, jolla taaperolapsi ja ysiteini.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat