Keskustelualueen säännöt

Sivutoimisia aineenopettajia paikalla (tai muita yläluokkien asioista tietäviä)?

Minulle on tarjottu sivutoimista (16 viikkotuntia) aineenopettajan paikkaa yläluokilta. Paikka sopisi elämäntilanteeseeni kuin nyrkki silmään, mutta mikäköhän lienee palkkaus noilla viikkotunneilla?

Yritin TES:iä tavata, mutta en päässyt oikein perille summista. Opettaako kukaan yläluokilla suurin piirtein noilla viikkotunneilla (pk-seudulla)? Mikä on bruttopalkkanne?

[quote author="Vierailija" time="01.02.2010 klo 17:42"]

Minulle on tarjottu sivutoimista (16 viikkotuntia) aineenopettajan paikkaa yläluokilta. Paikka sopisi elämäntilanteeseeni kuin nyrkki silmään, mutta mikäköhän lienee palkkaus noilla viikkotunneilla?

Yritin TES:iä tavata, mutta en päässyt oikein perille summista. Opettaako kukaan yläluokilla suurin piirtein noilla viikkotunneilla (pk-seudulla)? Mikä on bruttopalkkanne?

[/quote]
0 0
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö

Eikö tuo 16

ole just päätoimisen tuntiraja. En osaa tarkemmin sanoa, mutta sivutoiminen opettaja on huonommin selkeästi palkattu kuin päätoiminen.

[quote author="Vierailija" time="01.02.2010 klo 17:50"]

ole just päätoimisen tuntiraja. En osaa tarkemmin sanoa, mutta sivutoiminen opettaja on huonommin selkeästi palkattu kuin päätoiminen.

[/quote]
0 0

Onko sulla virallista pätevyyttä?

Jos ei, niin palkka on 1600 €/kk

[quote author="Vierailija" time="01.02.2010 klo 17:51"]

Jos ei, niin palkka on 1600 €/kk

[/quote]
0 0

Sivutoimisena et myöskään ole oikeutettu sairasajan palkkaan

etkä saa palkkaa kesän ajalta.

[quote author="Vierailija" time="01.02.2010 klo 18:00"]

etkä saa palkkaa kesän ajalta.

[/quote]
0 0

16 tuntia on päätoimisuuden ja etuisuuksien alaraja.

Palkka on opetusvelvollisuus - "puuttuvat tunnit".

[quote author="Vierailija" time="01.02.2010 klo 18:22"]

Palkka on opetusvelvollisuus - "puuttuvat tunnit".

[/quote]
0 0

Hei kolmonen, kiitos vastauksesta. Onko tuo 1600 e faktatietoa?

Sairauslomakorvaus minulle kyllä kuuluu. Siis jos työsuhteen aikana sairastan, saan palkan ihan TES:in mukaan, ja minulle hankitaan sijainen. Kesältä en saa korvausta, se on tiedossa, mutta minulla onkin kesälle muuta (opetus)työtä. En ole virallisesti pätevä: minulla on kyllä ylempi korkeakoulututkinto, mutta aineenopettajan pedagogiset opinnot tehty vasta osittain. - Siksi tuo kyseinen sijaisuus onkin loistava, että se sijoittuu sopivasti muiden töitteni ja loppujen opintojeni ympärille/välille.

Voin hyväksyä tuon 1600 e/kk kyllä: veroprosenttini on pieni, enkä ole perheen ainoa elättäjä (mies tienaa hyvin). - Jääpähän aikaa lapsen- ja kodinhoitoon, kun ei tarvitse ihan täysviikkoisesti vääntää töitä.

Kiitos vastaajille,
Ap

[quote author="Vierailija" time="01.02.2010 klo 18:22"]

Sairauslomakorvaus minulle kyllä kuuluu. Siis jos työsuhteen aikana sairastan, saan palkan ihan TES:in mukaan, ja minulle hankitaan sijainen. Kesältä en saa korvausta, se on tiedossa, mutta minulla onkin kesälle muuta (opetus)työtä. En ole virallisesti pätevä: minulla on kyllä ylempi korkeakoulututkinto, mutta aineenopettajan pedagogiset opinnot tehty vasta osittain. - Siksi tuo kyseinen sijaisuus onkin loistava, että se sijoittuu sopivasti muiden töitteni ja loppujen opintojeni ympärille/välille.

Voin hyväksyä tuon 1600 e/kk kyllä: veroprosenttini on pieni, enkä ole perheen ainoa elättäjä (mies tienaa hyvin). - Jääpähän aikaa lapsen- ja kodinhoitoon, kun ei tarvitse ihan täysviikkoisesti vääntää töitä.

Kiitos vastaajille,
Ap

[/quote]
0 0

Minä taas uskon, että palkka on enemmän kuin 1600 €.

Mikä on opetusaineesi?

[quote author="Vierailija" time="01.02.2010 klo 18:26"]

Mikä on opetusaineesi?

[/quote]
0 0

Hmmm... peruspalkkaan oikeuttava

tuntimäärä riippuu kyllä opetettavasta aineesta! Ota siitä ensin selvää.

[quote author="Vierailija" time="01.02.2010 klo 18:28"]

tuntimäärä riippuu kyllä opetettavasta aineesta! Ota siitä ensin selvää.

[/quote]
0 0

Mistä aineesta kysymys? Kerron sen jälkeen

sinulle palkkasi.

[quote author="Vierailija" time="01.02.2010 klo 18:39"]

sinulle palkkasi.

[/quote]
0 0

PÄätoimisuudella ja sivutoimisuudella

on merkittävä ero palkkaetuuksissa, kuten sairasajan palkassa ym. 16 tuntia on päätoimisuuden raja, joten ei ap ole sivutoiminen tuntiope vaan päätoiminen. Ja silloin palkka lasketaan opetusvelvollisuuden mukaan vähentämällä puuttuvien tuntien osuus palkasta.

[quote author="Vierailija" time="01.02.2010 klo 20:35"]

on merkittävä ero palkkaetuuksissa, kuten sairasajan palkassa ym. 16 tuntia on päätoimisuuden raja, joten ei ap ole sivutoiminen tuntiope vaan päätoiminen. Ja silloin palkka lasketaan opetusvelvollisuuden mukaan vähentämällä puuttuvien tuntien osuus palkasta.

[/quote]
0 0

Sivutoimisella ei oikeutta sairausloman palkkaan????

Siis ei juma, mistä näitä sikiää?

[quote author="Vierailija" time="01.02.2010 klo 20:53"]

Siis ei juma, mistä näitä sikiää?

[/quote]
0 0
Aihe vapaa