Auttaakohan Terolut-kuuri raskautumisessa?

Vierailija

Yritetty toista puoli vuotta, mun kuukautiskierto vaan nyt todella pitkä, jopa 40 päivää. Gyne määräsi terolutit, jotta saataisiin vuoto alkamaan ajallaan. Nyt eka kierrot terolutteja käytössä ja yritys tietenkin päällä nytkin. Auttaakohan nuo asiassa?

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija
Viesti

tasoittaa kierrot ja siten esim. ovulaation ajankohta on helpompi arvioida. Varaudu siihen, että kuukautiset alkavat melko pian viimeiset Terolutin ottamisen jälkeen, joten kierrot voivat olla vain 25. Minulla on ainakin näin.

Vierailija
Viesti

Elikäs aloitin terolutit kierron 15.pvä ja samaan aikaan ajotettu yhdyntöjä, eikös ovulaation pitäisi olla noilla main?

Vierailija
Viesti

Tarkoitan, että nyt kun otan noita terolutteja. Mutta siis, mä olen kokenut aiemmin että ovulaatio olisi ihan ajallaan ja sitten tulee siitä jonkun ajan päästä kuukautiskivut, mutta vuoto vaan ei alakaa. Alkaa myöhässä vasta viikon parin päästä. Elikäs sillä epäilen, että ovis olisi nytkin ihan "ajallaan".

Vierailija
Viesti

jos apn kierto 40, tod. näk.et ovuloi lainkaan. Ja vaikka söisit terolutia, se ei saa aikaan ovulaatiota, vaan katkaisee kiertosi aiemmin. ovulaation aikaansaamiseksi on muut lääkkeet. terolut ei auta raskautumistoiveissa, aan ainoastaan lyhentää kierrot normaaliksi, EI aikaansaa ovulaatiota.

Vierailija
Viesti

kk:t alkavat yleensä 14vrk:n kuluttua ovulaatiosta. jos kierto on yli 35vrk, on erittäin todennäköistä, että ovulaatiota ei ole tapahtunut lainkaan.

Vierailija
Viesti

Terolutteja määrätessään gyne katsoi ultaralla ja sanoi, että näyttää kaiken olevan kunnossa. Munarakkuloita kehittyy runsaasti jne. Eikö se tarkoita, että ovuloi? Vai voiko silti olla niin, ettei ovulaatiota tule?

Vierailija
Viesti

Mulla oli kierrot ennen Teroluteja 40-45 päivää, ovis siinä kp 28 tienoilla ja nyt Terojen jälkeen ovis on kp 15 ja kierrot 26-27 päivää. Ei pitkät kierrot aina tarkoita etteikö ovista tulisi, toki se on mahdollista.

Vierailija
Viesti

Luultavasti asiaan vaikutti eniten se, että jätin asian mieelstäni "nyt mä en ainakaan voi tulla raskaaksi" - ja sitten pam...

Vierailija
Viesti

niin munasolu on jo niin huono, että on erittäin epätodennäköistä raskautua pitkistä kierroista, vaikka joskus jollekulle on niin käynytkin.

Vierailija
Viesti

No, ainakin siis syytä käyttää nyt noita terolutteja muutama kuukausi. Olen tehnyt ovulaatiotestejä, aluksi pelkkää yhtä viivaa ja viikonloppuna pari päivää hailakka toinenkin viiva. Nyt taas ei viivaa ollenkaan. Mitähän meinaa? Tosin en ollut tarkkana, ettenkö olisi juonut ennen testausta tms.

Vierailija
Viesti

Ei ne munasolut yhtään kauempaa siellä "huonone" vaikka kierto olisi pitkä, ne ovat kaikki siellä valmiina eikä kierron pituudella ole mitään merkitystä!

Lainaus:

niin munasolu on jo niin huono, että on erittäin epätodennäköistä raskautua pitkistä kierroista, vaikka joskus jollekulle on niin käynytkin.

Vierailija
Viesti

jos haluat raskautua niin käänny lääkärin puoleen ja hanki lääkitys joka auttaa nimenomaan ovulaation aikaansaamisessa. Terolutilla tuhlaat vain aikaa, jos sinulla on raskaustoive.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat