Finnair viivästyneet/kadonneet matkatavarat, kuka korvaa?

Vierailija

Vai korvaako kukaan?



Normaalisti Finnair korvaisi, mutta (Finnairin sivuilta kopioitu)

Pahoittelemme häiriöitä lentoliikenteessämme. Finnairin IAU:n jäsenten ulosmarssi on force majeure-tilanne, jonka vuoksi emme korvaa laukkunne viivästymisestä johtuvia mahdollisia välttämättömyyshankintoja.



Mies lähti lasten kanssa 2vkon matkalle. Tänään. Matkalaukku ei mennyt perille. Kuulemma aikaisintaan lauantaina tai sunnuntaina voivat saada. Ovat Euroopassa, tarvetta nyt kunnon toppavaatteille, alus ym vaatteille, hygieniatuotteet tietenkin kaikki pitää ostaa. Käsimatkatavaroissa on kaikille yhdet vaihtovaatteet.



Kiitos Finnair. Puhelinpalvelussa eivät ota mitään vastuuta asiasta. Kuulemma vastaanottavan lentokentän vastuulla etsiä ja toimittaa matkatavarat. Miten ne siellä tietää onko tavarat Helsingissä vai missä. Voi että ärsyttää.



Täytyy alkaa selvittää mitä kotivakuutuksen matkavakuutus korvaa.

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija
Viesti

Alan nyt soitella ja selvitellä.



Kyllä meni luottamus Finnairiin täysin! Niin surkeaa palvelu on asiakaspalvelussa.

Vierailija
Viesti

Oikeesti, tää ei voi olla totta suomessa. Kukaan ei korvaa?



Olitko 2 jo kysynyt vakuutusyhtiöstä asiaa? Mulle sanottiin näin.



ap

Vierailija
Viesti

mutta meidän laukun myöhästely ei johtunut lakosta vaan säästä ja yleisestä joulukaaoksesta kentillä.

Vierailija
Viesti

mutta olitkin jo saanut vastauksen ja itsekin ottanut selvää.



Raivostuttavia nämä lakot! Ne olisi kiellettävä lailla, hemmetti. Joku duunari aina jossain kiukuttelee. Todella lapsellista ja aiheetonta. Tässäkin tapauksessa sitten ollaan vielä satapäin sairaslomalla. Voi raivostus.

Vierailija
Viesti

Mutta Finnairin sivuilla tuo teksti, että ei korvata, kai yrittävät kaikki viivästymiset laittaa lakon piikkiin, mutta onko sitä lakkoa edes enää?



Hyvin hermostunut ap. arg.

Vierailija
Viesti

eivätkä tuollaiset kiukuttelevat duunarit ole koskaan mistään vastuussa, eivätkä joudu vastuuseen. Se on aina työnantaja ja asiakkaat, jotka kärsivät!



Kehdataankin lakkoilla ja kiukutella tällaisena talouden pohjamuta-aikana!

Vierailija
Viesti

parhaiten osaa, lakkoilun, vaatimisen ja kiristämisen.



Lainaus:

eivätkä tuollaiset kiukuttelevat duunarit ole koskaan mistään vastuussa, eivätkä joudu vastuuseen. Se on aina työnantaja ja asiakkaat, jotka kärsivät!



Kehdataankin lakkoilla ja kiukutella tällaisena talouden pohjamuta-aikana!


Vierailija
Viesti

mutta meidän laukku tuli normaalisti kohdemaahan perille, mutta myöhässä ja sitten vielä katosi. Syy siis selkeästi toisen maan lentokentässä.

Vierailija
Viesti

Euroopan vaikeat sääolosuhteet aiheuttavat häiriöitä lentoliikenteeseen ja matkatavaroiden toimitukseen. Lisätietoja www.finnair.fi/info.



Eli mistä viivästyminen sitten johtuu sääoloista vai lakkoilusta?



Meillä ei ole tullut perille, ja tosiaan seuraava mahdollinen toimitus, eli suora lento kohteeseen on aikaisintaan lauantaina, ellei sitäkin peruta, tämänpäiväinen toinen lento, millä laukku olisi voinut mennä, on asiakaspalvelun mukaan peruttu. Finnairin sivuilla sitä ei tosin ole vieläkään merkitty perutuksi.



Ota tästä nyt sitten selvää, mitä pitää tehdä. Joitain vaatteita ym pakko ostaa, että pärjää sen viikon ainakin, ellei koko lomaa, ja säästää kuitit varmuuden vuoksi.



Ei heru sympatiaa lakkoilijoille täältäkään.

ap

Vierailija
Viesti

sen kentän kautta, jonne ollaan saavuttu. Jos esim. Helsinki - Barcelona -lennolla on jäänyt laukku kateisiin niin Barcelonassa on sitten tehtävä katoamisilmoitus laukusta. Nämä "toimistot" on aina matkatavarahihnan läheisyydessä ja sinne sitten ilmoitetaan tiedot ja ottavat sen matkalaukkutarran koodin ylös. Laskutus laukun etsimisestä ja kuljettamisesta asiakkaalle menee sitten sille lentoyhtiölle, jonka matkalla asiakas on ollut.

Vierailija
Viesti

Lainaus:

sen kentän kautta, jonne ollaan saavuttu. Jos esim. Helsinki - Barcelona -lennolla on jäänyt laukku kateisiin niin Barcelonassa on sitten tehtävä katoamisilmoitus laukusta. Nämä "toimistot" on aina matkatavarahihnan läheisyydessä ja sinne sitten ilmoitetaan tiedot ja ottavat sen matkalaukkutarran koodin ylös. Laskutus laukun etsimisestä ja kuljettamisesta asiakkaalle menee sitten sille lentoyhtiölle, jonka matkalla asiakas on ollut.




Mutta Finnairilla siis sanotaan, että he eivät voi tietää missä laukku on, pitää kysyä sieltä kentältä, kohdemaasta. No siellähän se ei ole, vaan todennäköisesti Helsingissä. ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat