Keskustelualueen säännöt

Tallinnaan ilman passia.

Tekisi mieli lähteä Tallinan-risteilylle, mutta a) passi on mennyt vanhaksi b) henkkarina vain ajokortti, ei varsinaista henkilöllisyystodistusta.

Tyssäsikö matka siis tähän?

[quote author="Vierailija" time="16.06.2009 klo 17:49"]

Tekisi mieli lähteä Tallinan-risteilylle, mutta a) passi on mennyt vanhaksi b) henkkarina vain ajokortti, ei varsinaista henkilöllisyystodistusta.

Tyssäsikö matka siis tähän?

[/quote]
0 0
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö

saattavat kysyä henkkarit ja silloin täytyy

olla passi tai kuvallinen henkilökortti, harvemmin kyllä nykyään enää kysyvät.

[quote author="Vierailija" time="16.06.2009 klo 18:08"]

olla passi tai kuvallinen henkilökortti, harvemmin kyllä nykyään enää kysyvät.

[/quote]
0 0

Heipä hei!

Schengen-maiden välillähän ei ole enää rajatarkastuksia, mutta et saa matkustaa ilman passia tai uudenmallista henkilökorttia.
Mikäli sinut tarkastetaan pistokokeena, saat sakot matkustamisesta ilman matkaan vaadittavaa matkustusasiakirjaa!!
T: Rajavartija

[quote author="Vierailija" time="16.06.2009 klo 18:26"]

Schengen-maiden välillähän ei ole enää rajatarkastuksia, mutta et saa matkustaa ilman passia tai uudenmallista henkilökorttia.
Mikäli sinut tarkastetaan pistokokeena, saat sakot matkustamisesta ilman matkaan vaadittavaa matkustusasiakirjaa!!
T: Rajavartija

[/quote]
0 0

Passia et tarvitse,

mutta ajokorttikaan ei käy, mutta esim. kuvallinen henkilökortti käy. On pieni riski, että sitä kysytään, mutta itse ainakaan en sitä uskaltaisi ottaa.

[quote author="Vierailija" time="17.06.2009 klo 05:30"]

mutta ajokorttikaan ei käy, mutta esim. kuvallinen henkilökortti käy. On pieni riski, että sitä kysytään, mutta itse ainakaan en sitä uskaltaisi ottaa.

[/quote]
0 0

Väliaikaisen passin saa heti

poliisilaitokselta, mutta jonkun kympin se kyllä maksaa.

Matka ei siis tyssää, mutta lisäkustannuksia vähän tulee.

[quote author="Vierailija" time="17.06.2009 klo 05:37"]

poliisilaitokselta, mutta jonkun kympin se kyllä maksaa.

Matka ei siis tyssää, mutta lisäkustannuksia vähän tulee.

[/quote]
0 0

olen käynyt useasti ilman passia.

ja olen menossa taas:)

ei ne niitä kysele.

[quote author="Vierailija" time="17.06.2009 klo 07:15"]

ja olen menossa taas:)

ei ne niitä kysele.

[/quote]
0 0

Tallinnassa pitää olla

poliisin myöntämä kuvallinen henkilökortti tai passi. Jos joudut viranomaisten kanssa tekemisiin rajalla tai Tallinnassa niin voi joutua kaivamaan kuvetta reilu 700 €.

[quote author="Vierailija" time="17.06.2009 klo 08:07"]

poliisin myöntämä kuvallinen henkilökortti tai passi. Jos joudut viranomaisten kanssa tekemisiin rajalla tai Tallinnassa niin voi joutua kaivamaan kuvetta reilu 700 €.

[/quote]
0 0

Höpöhöpö

Ei siellä mitään joudu maksamaan, et vaan pääse maahan. Jäät laivaan tai terminaaliin odottamaan.
Papereita kysytään Helsingin päässä ei enää Tallinnassa.

[quote author="Vierailija" time="17.06.2009 klo 09:19"]

[quote]

[/quote]

Ei siellä mitään joudu maksamaan, et vaan pääse maahan. Jäät laivaan tai terminaaliin odottamaan.
Papereita kysytään Helsingin päässä ei enää Tallinnassa.

[/quote]
0 0

Höpöhöpö

Ei siellä mitään joudu maksamaan, et vaan pääse maahan. Jäät laivaan tai terminaaliin odottamaan. Papereita kysytään Helsingin päässä ei enää Tallinnassa.

http://formin.finland.fi/public/default.aspx?contentid=143916&culture=fi-FI

[quote author="Vierailija" time="17.06.2009 klo 09:31"]

[quote]

[quote]

[/quote]

Ei siellä mitään joudu maksamaan, et vaan pääse maahan. Jäät laivaan tai terminaaliin odottamaan. Papereita kysytään Helsingin päässä ei enää Tallinnassa.

[/quote]

http://formin.finland.fi/public/default.aspx?contentid=143916&culture=fi-FI

[/quote]
0 0

Laivojen sivuilla lukee että pitää olla jompikumpi

minä olin viime viikolla, sitä ennen noin kk sitten lapsen kanssa eikä niitä kyselty missään. Eli anna mennä vaan. Meillä ei ollut edes kyseisiä papereita mukana koko reissussa.

[quote author="Vierailija" time="17.06.2009 klo 10:06"]

minä olin viime viikolla, sitä ennen noin kk sitten lapsen kanssa eikä niitä kyselty missään. Eli anna mennä vaan. Meillä ei ollut edes kyseisiä papereita mukana koko reissussa.

[/quote]
0 0

välillä kysytään ja välillä ei

Ne kerrat jolloin on kysytty, niin lippuja hakiessa Stadin päässä. Tallinnassa ei koskaan.

[quote author="Vierailija" time="17.06.2009 klo 10:16"]

Ne kerrat jolloin on kysytty, niin lippuja hakiessa Stadin päässä. Tallinnassa ei koskaan.

[/quote]
0 0

OK. Uskaltaudun siis matkaan ilman henkkareita ja

passia. Vaikka täällä oli joku rajavartijakin vastaamassa ;-)
Katsotaan kuis käy. Jos nyt käy niin, että saan 700 € sakkoja ja joudun kököttämään jossain terminaalissa, niin raportoin asiasta täällä välittömästi ;-))

[quote author="Vierailija" time="17.06.2009 klo 13:10"]

passia. Vaikka täällä oli joku rajavartijakin vastaamassa ;-)
Katsotaan kuis käy. Jos nyt käy niin, että saan 700 € sakkoja ja joudun kököttämään jossain terminaalissa, niin raportoin asiasta täällä välittömästi ;-))

[/quote]
0 0

Älä kävele punaisia päin

passia. Vaikka täällä oli joku rajavartijakin vastaamassa ;-) Katsotaan kuis käy. Jos nyt käy niin, että saan 700 € sakkoja ja joudun kököttämään jossain terminaalissa, niin raportoin asiasta täällä välittömästi ;-))

Tallinnassa ;)

[quote author="Vierailija" time="17.06.2009 klo 13:20"]

[quote]

passia. Vaikka täällä oli joku rajavartijakin vastaamassa ;-) Katsotaan kuis käy. Jos nyt käy niin, että saan 700 € sakkoja ja joudun kököttämään jossain terminaalissa, niin raportoin asiasta täällä välittömästi ;-))

[/quote]

Tallinnassa ;)

[/quote]
0 0
Aihe vapaa