Sivut

Kommentit (66)

Vierailija

Minna Halonen kirjoitti:
Meidän iltatähti on juuri  seiskan ja kuutosen poika (ja ajoittain kasin) pienluokan nelosella ja koska nykyaikana ei saa olla enää kukaan seiskan poika, niin kaikki aineet paitsi 9 tasolla menevä enkku on pakolla yksilöllistetty/helpotettu. Tätä pakkoyksilöllistämistä nyt yritetään purkaa AVIn ja hallinto-oikeuden kautta, mutta Turengin koulu pysyy kannassaan.

Teit virheen siinä, että suostuit lapsen siirtoon pienluokalle. Sinne voidaan siirtää ainoastaan vanhempien suostumuksella. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse olen miettinyt sitä, että moni aikuinen ei kestäisi montaakaan päivää samaa elämää mitä lapsen pitää kestää. Kiusaamista, suorittamista, pitkien päivien jälkeen treenikassien raahaamista harrastuksiin, yksin olemista ja selviytymistä jo pienestä lähtien. Kodin vaihtamista joka toinen viikko, omien tarpeiden ohittamista äidin ja isän tarpeiden tieltä.  Aina pitäisi jaksaa, olla hirveän iso ja reipas vaikka oikeasti haluaisi välillä vaan olla pieni ja leikkiä. Aikuisten elämä on lapsen elämään verrattuna usein paljon helpompaa.

Tämä oli muuten todella hyvin kiteytetty. Lapsella kun ei ole kauheasti valtaa päättää elämästään, vaikka tiedostaisikin ettei nyt ihan mene, joten aikuiset voisivat havahtua siihen mihin valtaansa käyttävät. Toivottavasti muistan tämän kun omani on sen ikäinen kun nämä tällaiset tulevat ajankohtaisiksi. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Peruskoulussa kokeesta saa kyllä vähintään ysin, jos on vaivautunut tekemään läksyt. Eli kyllä kyse on laiskuudesta ja välinpitämättömyydestä jos tulee huonoja numeroita. Toki joku on syntyjään ihan vaan tyhmä, mutta normaalilla älyllä varustettu ei voi saada kasia huonompaa, jos yhtään tekee hommia. Ja sittenkö ei saisi läksyjen laiminlyönnistä rangaista, vaan pitää vaan päähän taputella, että olet ihan yhtä hyvä kuin muutkin! Hohhoijaa tätä paapomisyhteiskuntaa..

Meidän yläasteella lapsen tausta ja naamavärkki vaikuttaa kummasti siihen, mikä numero kapsahtaa tokariin. Muistan myös itse kun alotin yläasteen, että alisuoritin alussa koska murrosikä pamahti ikävästi päälle. Kun kasiluokan puolivälissä lopetin lintsaamisen, luin kuin sika ja kannoin kirjat mukanani kaikkialle ja oikeasti opiskelin niin numeroni eivät nousseet siltikään. Ne olivat sitkeästi vitosen ja kutosen luokkaa vaikka olisin seissyt päälläni ja laulanut hoosiannaa. En kuulemma voinut saada parempi numeroita, koska niitä "ei saa nostaa kuin pykälän kerrallaan". Tuo on muuten typerin selitys, minkä olen koskaan kuullut. Kun vanhempani katsoivat kokeitani, he ihmettelivät kovin miten voin saada viisi puol vaikka yksikään vastauksista ei ollut väärin. Kun pääsin lukioon, yhdenkin jakson keskiarvo oli 9,7 ja kielet kymppejä aivan pienellä vaivalla sen jälkeen kun tajusin että vika ei ollut itsessä vaan luokan edustalla. Nyt opiskelen journalismia, vaikka musta ei pitänyt tulla mitään enkä ole edes lukiotyyppiä.:-----) 

Tämän takia en anna painoarvoa yhtään yläasteen koenumeroilla tai millekään - se kertoo kaikesta muusta paitsi oppimenestyksestä. 

IhminenIhminen 1957

Olen epäonnistunut lasten kasvatuksessa, kuvettilin että lasten tulisi tietää mikä on oikeen tai väärin ja miten lähimmäisiä pitää kohdella. Mutta tämän päivän trendi on se että, minä itse, opetin lapseni täysin väärin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat