Kylmiä nakkeja. Jaffa-keksejä. Suklaalevy (kokonanen, tietty!). Lasillinen maitoa. Viipale sinihomejuustoa. Puolikas näkkileipä (koska toinen puolikas hukkui jonnekin puklurättien, rintakumin ja -pumpun osien alle). Tai kymmenen tunnin nälkäpaasto.

Kuulostaako tutulta? Siinä tapauksessa olet todennäköisesti saanut joskus lapsen. Miten sitä ehtisikään tehdä itselleen jotain oikeaa ruokaa, jos ei kaikkina päivinä ehdi pestä edes hampaita?

En ole pätevin neuvoja, sillä yllä oleva luettelo oli itse asiassa oma "lounaslistani" kuukauden päivät tyttäreni syntymän jälkeen, mutta tahdon silti lohduttaa, että niitä nopeasti syntyviä, terveellisiäkin lounasvaihtoehtoja on! Kuten tämä mustapapu-avokadosalaatti, jonka valmistukseen menee max. 5 minuuttia ja joka on ihan sikahyvää, -täyttävää ja -terveellistä! Vauva-arjen varsinainen first aid kid!

Idean mustapapu-avokadosalaattiin sain mainiosta Kokit ja Potit -blogista.

  • 1 prk mustapapuja (esim. 285/170g)
  • 1 avokado
  • tuoretta korianteria tai lehtipersiljaa
  • muutama kirsikkatomaatti
  • sitruunan tai limen mehua
  • 1/4 -1/2 valkosipulinkynsi
  • suolaa ja mustapippuria

Valuta ja huuhtele mustapavut. Kuori ja kuutioi avokado ja pilko tomaatit. Kuori ja hienonna valkosipulinkynsi. Sekoita kaikki ainekset kulhossa.

Kommentit (3)

Vierailija

Oi, tämä pitää laittaa korvan taakse! Kesällä voip olla keksimistä taas ruokien kanssa kun pikkupirpana syntyy. Ajattelin jo valmiiksi tehdä ruokalistan maidottomista ruuista (esikoisen huutaminen loppui siihen kun jätin maitotuotteet pois), ja tän laitan siihen kyllä. Pitää vaan toivoa että vauvat vatsa kestää nuo pavut.. Herkulliselta näyttää! :) - Tiunu

Vierailija

Niin näyttää ihanalta, mut valitettavasti en voi tehdä tuota niin pitkään kun imetän. Pavut ja valkosipuli ovat tällä hetkellä pannassa. Toi valkosipuli on pahin vatsavaivojen aiheuttaja.

Vierailija

Tuollainen salaatti on tosi hyvaa! Siihen voi myos hyvin lisata purkillisen maissia :) 

Blogiarkisto

2013