Ennen häitäni aloitin aktiivisen liikunnan harrastamisen morsiusdieetin vuoksi.

Tämän jälkeen liikunta on ollut osa elämääni. Senpä takia olinkin ihan pyörällä päästäni kun raskauden myötä rupesin saamaan ristiriitaisia neuvoja raskausajanliikunnasta. Tuntuu, että raskauden ajan liikunta herättää yhtä paljon neuvoja ja mielipiteitä kuin esimerkiksi imettäminen tai lasten päivähoito.

Lähinnä ristiriitaiset ohjeet ja neuvot koskivat odottajille sopivia lajeja ja miten korkealle syke saa treenin aikana nousta.

Minua kehotettiin harrastamaan pelkästään kävelyä ja uimista, ei kiitos, tylsää. Juoksun jouduin jättämään omasta tahdostani jo kesällä, sillä iso masu ei tuntunut mukavalta juostessa. Sillä halusin jatkaa liikunnan harrastamista kunnolla myös raskaana palkkasin itselleni Satsilta personal trainerin. PT:ni on oiva apu, sillä hän on erikoistunut raskausajan liikuntaan. PT:ni kanssa katsoimme mitkä lajit Satsin tuntivalikoimasta soveltuvat minulle jatkossakin minkä lisäksi hän lisäsi treeniohjelmaani kuntosaliharjoittelun. En tosiaan ole ennen raskautta pahemmin käynyt salilla, sillä en ole tiennyt mitä siellä minun tulisi tehdä. Nyt olen innostunut salilla käymisestä oman tarkan saliohjelman ansiosta.

Viikon treeniohjelmani näyttää nykyään esimerkiksi tältä:

MA: BodyPump

TI: spinning

KE: sali/lepo

TO: bodyjam & kehonhuolto

PE: sali/lepo

LA: kävelylenkki

SU: lepo

Tämän lisäksi päivittäin vähintään 30 min ulkoilua. Tästä olen kyllä lintsannut liian usein, elikkä siinäpä hyvä uuden vuoden lupaus.

Tärkein vinkki odottavalle treenaajalle on kuunnella omaa kehoaan tarkasti. Eli jos rupeaa supistelemaan tai huippaamaan on ymmärrettävä himmatta hiukan. Syke tosiaan minulla kohoaa esimerkiksi spinningissä tai salilla, mutta kunhan se tuntuu edelleen hyvältä. Vauva saa riittävästi happea kunhan itsekin saan ja että pääasiassa pystyn puhumaan treenin aikana.

Joukolattaren Instagramiin tulee aina välillä kuvia treeneistäni, seuraile toki sieltä miten tämä mamma jaksaa.

Onko teidän liikuntaharrastukset muuttuneet paljon odotuksen myötä?

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

BLOGGAAJA / HEIDI

Olen kolmekymppinen äiti Helsingistä 04/14 ja 10/16 syntyneille tyttärille. Joukolatar on perheblogi, joka käsittelee palasia paljon puhutuista ruuhkavuosista – vauva-arkea, kaupunkielämää Helsingissä, mökkeilyä Joukolassa, taaperoarkea, matkustelua, lastenvaatteita, sisustamista, harrastuksia, juhlaa ja työelämää.

Tervetuloa seuraamaan!

 

Ota yhteys minuun, osoitetiedustelut, palaute, kutsut ja yhteistyöehdotukset
joukolatar(at)luukku.com

Kiinnostaako sinua kaupallinen yhteistyö blogini kanssa? Ota yhteyttä Sanoma Lifestylen mediamyyntiin!

 

Suosikkiblogejani

Bebe au Lait
Dear Moments & Me
Emilysliv
Home Vanilla
Lähiömutsi
Raitapaitoja ja leikkokukkia
Villa Fox

Blog archive

2016
2015
2014
2013

Instagram