English breakast marjoilla ja hedelmillä täydennettynä sopii onneksi mainiosti tähän dieettiin!

 

Olimme vauvan ja miehen kanssa reissussa Englannissa. Matka vauvan kanssa sujui yllättävän mukavasti ja jopa kuntoiluprojekti eteni ihan kivasti. Lontoossa ja Guildfordissa oli oikein kiva työnnellä vaunuja, vaikka vähän satelikin, ja kävinkin reissun aikana useamman kerran pidemmällä vaunulenkillä. Painokin putosi imetysdieetin vuoksi vähän liiankin vauhdikkaasti, kun reissussa oli välillä vaikea saada sopivaa syömistä.

Kipeä lapsi on kyllä melkoinen motivaattori monenlaisista herkuista paastoamiseen. Vaikka kuinka tekisi mieli croisanttia ja lattea tai vaikka jotain ihania juustoja, niin toive paremmin voivasta vauvasta saa ryhtymään puritaaniksi. Sivutuotteena jo reilu parikymmentä kiloa kevyempi ja hieman riutuneen oloinen äiti.

Varsinkin väsyneenä tekee kyllä monesti mieli luovuttaa. Uusi ruokavalio pakottaa luopumaan monesta herkusta ja ulkona syöminen menee aika vaikeaksi, valmisruoista ja take away annoksista puhumattakaan. Onneksi tätä kestää kuitenkin vain aikansa. Samalla tulee kokeiltua myös uusia ruoka-aineita ja reseptejä, ja luettua lukemattomia tuoteselosteita. Ruokavalion myötä tulee myös testattua, miten oma kroppa reagoi eri ruoka-aineisiin. Olo on välillä ollut yllättävän energinen, kun vilja- ja maitotuotteiden sijaan syökin enemmän kasviksia ja hedelmiä.

Valvottujen öiden jälkeen kyllä toivoisi kovasti, että voisi sentään syödä mitä mieli tekee. Moni lohturuoka on bannattujen listalla. Mutta toistaiseksi siis kasviksia, lihaa ja hedelmiä poskeen ja vauvan allergioiden selviäimistä odotellessa.

Kotona on sentään helpompi varata sopivaa syömistä. Ravintoterapeutti Jenni Salolta sain hyviä vinkkejä syömiseen. Yritän lisätä ruokavalioon proteiinia syömällä pirtelöitä, joihin kokeilen laittaa proteiinipitoista hamppujauhoa sekä välipala(kaura)leipiä, joiden päälle reilusti esim. lohta tai leikkeleitä. Säännöllisyyttä yritän myös petrata ja etukäteen varautumista. Myös vettä pitäisi juoda useammin ja vähän kerrallaan.

Nyt pitäisi vielä saada käyntiin pilates harjoittelu ja ajattelin yrittää myös juoksulenkeille ihan itsekseni.

Kommentit (0)