Tänään alkaa kuntoiluprojektista bloggaaminen! Ensimmäiset kuukaudet pienen vauvan kanssa ovat olleet niin tiiviitä ja raskaita, että kuntoilu on tähän saakka jäänyt satunnaisiin vaunulenkkeihin ja harvinaisiin kotipilatestuokioihin. Toistaiseksi ainoastaan allit ovat saaneet kyytiä vauhdilla kasvaneen pojan kantelusta. Vauvalla on ollut ikävää reflux-vaivaa, jonka vuoksi hän ei juuri ole viihtynyt vaakatasossa tai sitterissä ja unetkin ovat olleet vähissä. Onneksi lääkitys ja imetysdieetti ovat parantaneet tilannetta tosi paljon. Äitikin on siinä samalla alkanut nopeasti keventymään, kun herkut kuin myös aika niiden syömiseen ovat vähissä.

Motivaatiota urheilun aloittamiseen löytyy kyllä paljonkin, mutta ajan löytäminen tuntuu kovin vaikealta. Olen aikaisemmin urheillut enemmänkin. Suosikkilajeja ovat mm. pilates, jooga, punttis ja laskettelu. Juoksemisesta innostuin muutama vuosi sitten ja lenkkeilyn myötä kävin juoksemassa puolimaratonin. Pian sen jälkeen alkoi kuitenkin pitkä sairastelukausi, jolloin urheilu jäi, ja paino nousi rutkasti. Jotenkin liikkuminen väheni hurjasti ja töitäkin tuli tehtyä liikaa. Hartiat ja niska olivat aina tosi jumissa ja olo muutenkin vähän raihnainen. Sitten tulikin raskaus, joka ei suorastaan helpottanut tilannetta. Mm. rannekanavan ahtauma hankaloitti aikalailla liikkumista. Taisin olla aika säälittävä näky loppuvaiheessa mammajoogassa!

No nyt on kuitenkin olo nopeasti keventymässä tiukan imetysdieetin ja vauvan kantelun myötä, ja toivon mukaan pääsen myös liikkumaan. Tavoitteena on aloittaa ainakin säännöllinen vaunulenkkeily ja kotipilateksen lisksi päästä silloin tällöin käymään salilla, joogassa tai pilateksessa. Ja kunhan tässä vähän kevät etenee, niin lähden keskuspuistoon lenkkeilemään. Ensi viikolla pääsemme jo vähän nauttimaan lumettomista vaunulenkeistä ja toivon mukaan myös auringosta Lontoossa ja Guildfordissa.

Vauva-arjen keskeltä,

Henna

Kommentit (0)