Osaatko suojata digiminäsi tai asioida verkkokaupassa turvallisesti? Testaa, kuinka hyvin tunnet digimaailman ja voita 500 euron lahjakortti K-ryhmään.

Arvonnan säännöt

Järjestäjä

Mastercard, jäljempänä ”Järjestäjä”, järjestää arvonnan, jäljempänä ”Arvonta”.

Sääntöjen soveltaminen

Näitä sääntöjä sovelletaan Järjestäjän järjestämään Arvontaan.

Osallistumisen ehdot

Arvontaan voivat osallistua kaikki Suomessa pysyvästi asuvat 18 vuotta täyttäneet henkilöt pois lukien Järjestäjän työntekijät. Osallistumalla Arvontaan osallistujat sitoutuvat noudattamaan näitä sääntöjä.

Henkilötietojen käsittely

Osallistumisen yhteydessä annettuja puhelinnumeroa ja osoitetietoja käytetään voittajien tavoittamiseen ja mahdollisten palkintojen toimittamiseen. Arvontaan osallistuvat henkilöt hyväksyvät osallistuessaan, että he saattavat saada sähköpostitse tietoa liittyen kilpailuun.

Osallistuminen ja arvonta-aika

Arvontaan voi osallistua 7.4.–5.5.2017 välisenä aikana. Osallistuminen tapahtuu vastaamalla kyselyyn ja täyttämällä lomakkeeseen siinä pyydetyt tiedot sekä vahvistamalla osallistuminen painamalla Lähetä-painiketta. Arvontaan voi osallistua vain internetissä. Epäselvästi tai vajavaisin tiedoin täytettyjä osallistumisia ei huomioida.

Palkinnot ja voittajan valinta

Arvonnan palkintona on 500 e lahjakortti K-ryhmään. Palkintoa ei voi muuttaa rahaksi. Palkinto arvotaan viikolla 18 kaikkien arvontaan osallistuneiden kesken.

Palkintojen luovutus ja voittajan julkistus

Järjestäjä ilmoittaa viipymättä arvonnan suorittamisen jälkeen arvontavoitoista voittajille sähköpostitse, puhelimitse tai postitse. Jos voittajaa ei tavoiteta hänen osallistumisensa yhteydessä antamien yhteystietojen kautta, arvotaan tilalle uusi voittaja. Voittajan on noudettava ja palautettava kaasuauto järjestäjän ilmoittamasta osoitteesta.

Järjestäjänvastuunrajoitus

Järjestäjän vastuu Arvontaan osallistumisesta rajoittuu näissä säännöissä mainittujen palkintojen määrään ja arvoon sekä palkintojen luovuttamiseen. Järjestäjä ei vastaa esimerkiksi mahdollisista tietoliikenneyhteyksiin liittyvistä ongelmista arvontaan osallistumisen yhteydessä taikka osallistumisesta, palkinnon lunastamisesta tai käyttämisestä aiheutuvista kustannuksista tai Järjestäjän vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevista tapahtumista, jotka saattavat vaikuttaa esimerkiksi palkinnon hyödyntämiseen.

Verotus

Järjestäjä vastaa palkinnosta aiheutuvista lakisääteisistä veroista. Voittaja vastaa kaikista muista palkinnon hyväksymiseen liittyvistä mahdollisista kustannuksista.

Oletko kyllästynyt muistelemaan salasanojasi, kun teet ostoksia luottokortilla? Pian voit unohtaa salasanarumban ja kuitata ostoksesi selfien avulla.

Kuluttajia kiinnostaa yhä helpompi ja turvallisempi maksaminen. Mastercard vastaa kysyntään ja lanseeraa biometrisen eli sormenjäljellä tai kasvoilla tunnistautumisen. Yhtiö selvittää myös mahdollisuuksia hyödyntää maksamisessa chatboteja eli eräänlaisia digitaalisia assistentteja.

Mastercardin Identity Check Mobile on uusi verkko-ostamista helpottava maksusovellus. Se varmistaa maksajan henkilöllisyyden sormenjäljen tai kasvotunnistuksen eli Selfie Payn avulla.

Selfie Pay tekee maksamisesta niin yksinkertaiseksi kuin mahdollista. Käyttäjä lataa ensin puhelimeensa Mastercardin sovelluksen, joka pyytää häntä ottamaan itsestään selfien.

– Haluamme kehittää verkkomaksamista yhä helpommaksi mutta myös turvallisemmaksi. Tämä uusi teknologia on merkittävä edistysaskel tähän suuntaan, Mastercardin yritysasiakkaiden riski- ja turvallisuustiimin johtaja Ajay Bhalla sanoo.

Mastercard tuo ensimmäisten joukossa Selfie Pay -teknologian Pohjoismaihin. Kuluttajat pääsevät käyttämään sitä lähitulevaisuudessa. Selfie Pay -teknologia on testattu ennen virallista julkaisua Hollannissa, Yhdysvalloissa ja Kanadassa. Käyttäjät ovat olleet siihen erittäin tyytyväisiä.

Chatbot kertoo tilin saldon

Ostamista helpottavat jatkossa myös tekoälyä hyödyntävät chatbotit eli eräänlaiset digitaaliset assistentit, joiden kanssa pankkiasioita voi hoitaa pikaviestipalveluissa kuten Messengerissä.

Chatbotin avulla pankin asiakas voi selvittää tilitietojaan, tarkastella ostohistoriaansa, valvoa menojaan ja saada tietoa taloudenhoidosta.  

Chatbotille voi esittää kysymyksiä, kuten ”Kuinka paljon kulutin rahaa ravintoloihin helmikuussa?” ja saada niihin nopeasti vastaukset. Tavoitteena on, että keskustelu chatbotin kanssa olisi yhtä helppoa ja luontevaa kuin tuttavan.

Mastercardin chatboteja testataan parhaillaan Yhdysvalloissa.

Digitaaliset lompakot kiinnostavat

Uudet maksamisen tavat ja niiden nopeus, helppous ja turvallisuus kiinnostavat kuluttajia yhä enemmän, Mastercardin ja PRIME-tutkimusyhtiön tutkimuksessa selvisi.  

Tutkimuksessa seurattiin alkuvuonna yli 3,5 miljoonaa sosiaalisen median keskustelua, joissa puhuttiin uusista maksutavoista.  Ylivoimaisesti eniten keskustelijoita kiinnostivat digitaaliset lompakot, jollainen Mastercardin kehittämä Masterpass on. Digitaalinen lompakko mainittiin jopa 75 prosentissa keskusteluista.

Lähes puolet keskustelijoista oli myös kiinnostunut uusista tunnistautumisen tavoista, kuten biometrisestä tunnistautumisesta. He luottivat uusien tunnistautumisen tapojen tekevän ostamisesta yhä turvallisempaa ja vähentävän väärinkäytösten riskejä, jotka liittyvät vaikkapa perinteisiin salasanoihin. 

Lisätiedot (englanniksi)

Mastercardin ja PRIMEn tutkimus

Selfie pay

Chatbotit

Chatbotit ja yhteistyö

Masterpass