Huhtikuun lehdessä odottaja joogaa. Liikkeiden välissä ja lopuksi rentoudutaan kunnolla.

Jooga rauhoittaa odottavan äidin kuuntelemaan omaa kehoa ja vauvaa. Rentoudu liikkeiden välissä ja lopuksi. Voit myös printata alla olevat ohjeet ja kuvat (pdf). Lisää jooga-asentoja Vauva-lehdessä 4/2009.

 

Lapsenasento

Istu polvien päälle lattialle. Taivuta ylävartalosi eteenpäin polvien päälle, tuo kämmenet alas lattiaan ja kurkota niillä kauas eteen. Voit tuoda kädet myös kylkien viereen ja painaa otsasi tai poskesi lattiaa vasten. Rentoudu.

Kun vatsasi kasvaa, aseta pino tyynyjä eteesi ja laskeudu tyynyjen päälle, kiedo kätesi niiden ympärille ja paina poski tyynyjä vasten.

 

Tadasana eli vuoriasento

Seiso suorana jalat yhdessä niin, että jalkojen kantapäät ja isovarpaat koskettavat toisiaan. Levitä varpaat tasaisesti vasten lattiaa. Pidä paino keskellä jalketerää ja kädet vartalon sivulla. Sulje silmät ja anna kehon olla kuin vuori: liikkumatta, uljaasti ylöspäin ja suorana kohti taivasta.

Liikkeet: Liisa Erika Savonen, Jooga & Chi Kung