100 miljoonaa pannua suomalaisten suodattamaa kahvia, iloisia kuvia kahvihetkistä, jännittäviä pelitilanteita, taisteluhenkeä, rakennuspalikoita ja lasten hymyileviä kasvoja – nämä ovat vain muutamia esimerkkejä siitä, mitä Uusi Lastensairaala 2017 -kampanjaan mukaan lähteminen on tuonut tullessaan.

Eskimolle oli päivän selvää lähteä mukaan tukemaan Uusi Lastensairaala 2017 -hanketta ja edistämään suomalaisten lasten hyvinvointia. Eskimo lahjoittaa Uusi Lastensairaala 2017 -hankkeelle yhteensä 40 000 euroa.

100 miljoonaa pannua suomalaisten suodattamaa kahvia

Suomalaiset juovat eniten kahvia maailmassa, ja useimmille meistä kahvihetkeen liittyy hyviä fiiliksiä, juttutuokio mukavassa seurassa ja hetken hengähdystauko. Eskimolle olikin hyvin luonnollista ottaa juuri tämä arkeen olennaisesti kuuluva hetki osaksi keräyshanketta, ja kampanjatuotteeksi valittiin Rauman Lapissa Eskimo-tehtaalla valmistettavat kahvin suodatinpussit. Lahjoitamme hankkeelle kaksi senttiä jokaisesta myydystä kampanjatunnuksella varustetusta kahvin suodatinpaketista.

Yhteensä kampanjapaketteja on painettu miljoona kappaletta, joten Eskimo lahjoittaa hankkeelle 20 000 tuhatta euroa.

Kampanjapaketilla Eskimo haluaa muistuttaa perheitä yhteisen päivittäisen kahvihetken tärkeydestä. Lapset ja nuoret kaipaavat aikuisia elämäänsä – juttukaverina, ystävänä ja kuuntelijana. Haluamme kannustaa vanhempia ja aikuisia miettimään, kuinka olla enemmän läsnä. Pienet arkiset asiat lämmittävät, kuten kahvihetken aikana jaettu juttutuokio.

Mahdollisimman moni mukaan – #kahviselfie-kampanjalla 10 000 euroa hankkeelle

Halusimme osallistaa kampanjaan mahdollisimman monen ja mietimmekin keinoja, miten voisimme saada suomalaiset mukaan. Huomasimme, että uusi lastensairaala oli vahvasti mukana sosiaalisessa mediassa, joten kampanjan jatkaminen somessa tuntui luonnolliselta. Päätimme lahjoittaa kaikista Eskimon sosiaalisen median sivuille #kahviselfie-tunnuksella lisätyistä kuvista yhden euron hankkeelle. Kahviselfie-kampanjan myötä olemme saaneet ihastella useita kuvia iloisista kahvihetkistä. Tavoitteenamme on kerätä kuvien avulla 10 000 euroa.

Haaste henkilökunnalle ja yhteistyökumppaneille: salibandyottelu hyvän puolesta

Saimme myös Suomen Salibandyliitolta ainutlaatuisen mahdollisuuden pelata hyväntekeväisyysottelu Suomi-Ruotsi maaotteluiden yhteydessä sunnuntaina 14.9. Vantaan Energia Areenalla. Eskimo AllStars -joukkueet täyttyivät nopeasti innokkaista eskimolaisista sekä yhteistyökumppaneistamme, olihan pelin panoksena iso summa.

Voittajajoukkue sai kunnian lahjoittaa 10 000 euron shekin uuden lastensairaalan varainhankintapäällikölle Tuula Collianderille juuri ennen Salibandyn miesten Suomi-Ruotsi maaottelun alkua salibandy-yleisön edessä.

Salibandyntäyteinen sunnuntaipäivä toi tullessaan jännittäviä pelitilanteita, hikeä ja taisteluhenkeä. Erittäin tasaväkinen ottelu päättyi Eskimo Valkoisten voittoon 8–6. Oli hienoa seurata, kuinka kaikki heittäytyivät peliin hyvän puolesta.

Dominojunavideo vie haastetta ja hyvää eteenpäin

Uusi Lastensairaala 2017 -kampanja on tuonut paljon iloa eskimolaisten työpäiviin, josta yhtenä osoituksena on lasten kanssa vietetty rakennushetki.

Eräänä iltapäivänä pääkonttorillemme saapui lavallinen suodatinpussipaketteja ja joukko pieniä apureita, joiden hymyt eivät rakennuspuuhissa hyytyneet. Ei kulunut kauaakaan kun toimiston lattialla jo komeili suodatinpussipaketeista rakennettuja jonoja, siltoja ja tunneleita.

Keräsimme koko konttorin porukan kokoon ja laitoimme hissin kautta ulos asti kiemurtelevan dominon liikkeelle. Video on katsottavissa Eskimon Youtubessa.

Halusimme osoittaa, että olemme laittaneet hyvän kiertämään ja heittäneet haasteen eteenpäin. Eskimon haasteeseen voi osallistua ottamalla #kahviselfie-kuvia sekä ostamalla kampanjakahvisuodatinpaketteja.

Tähän asti tämä on ollut upea retki koko Eskimo-heimolle ja on hienoa olla mukana tukemassa tärkeää rakennushanketta.

Eskimo Finland

Eskimon kampanjointi

Kirjoittaja on Elina Kiiski, Eskimo Finland Oy:n markkinointiviestinnän sisällöntuottaja